Burma iFokus

Burma

Etikettutställning-pälsvård-och-andra-tips
Läst 1534 ggr
luna03
0

burma??....

hej, jag skulle vilja ställa ut min kisse där det är burma inriktad.. blev besviken den 30/4 då jag ställde ut henne och där vart det bara en burma?? Rynkar på näsan….  jag vet att det finns en burma speciall på gång men det är för långt för mig då jag har en dotter hemma på 1 och ett halv år gammal. finns det inga utställningar i stockholm med burma speciall?

Djungelkottens
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kollade nyss utställningsresultatet på Alfakattens utställning. Två burmor anmälda lördag och en burma söndag, som sedan var absent. Det är förfärligt synd med så få burmor anmälda. I Stockholmsområdet dessutom som alltid förr hade flest burmor anmälda till sina utställningar. Här i norr går utvecklingen åt rätt håll. Fler burmor syns på utställningarna igen efter att ha varit få i åratal.

Är du med i Burmaklubben? Om du inte redan är det så tycker jag att du ska gå med. Om du redan är medlem tycker jag du ska ta kontakt med Burmaklubben. Det behövs engagerade människor som vill jobba för burman och för att bl a få arrangera burmaspecialer på utställningarna.

luna03
0

tack för ditt svar.. jag är med i burnaklubben och kolla upp det.

Sarah-S
0

Det är fritt upp till var och en av Burmaklubbens medlemmar att komma med förslag om Burmaspecialer.
Som du skrev så har ett gäng anordnat en i norr i sommar och det vore väl trevligt om några drog ihop en i söder oxå? 
Kräver en hel del planering och framförhållning.

Både i söder och i norr är det ofta rätt så många burmor anmälda på utställning, i Stockholmsområdet verkar utställningsintresset vara lågt just nu. 
Det är viktigt att uppfödare försöker sporra sina kattungeköpare till att delta på utställning, och att uppfödarna själva ställer ut

I'm only responsible for what I say, not for what you understand