Burma iFokus

Burma

Etikettfoder-och-kosthållning
Läst 2547 ggr
hoppetossan
0

fäller jättemkt

Min ena bruma, hane två år, fäller väldigt mkt och jag undrar om det är normalt? förra året när det var fällningsperiod fällde han inte såhär. det är till och med så att pälsen har ändrat färg och ser melerad ut, ljusare på vissa ställen och mörkare på andra..kan det variera så mkt mellan olika fällningsperioder och är det normalt att de ändrar färg? jag är ju orolig att han kanske är sjuk med tanke på pälsen som faller av..

luna03
0

hej.. min tjej fäller oxo mycket??

[Yrsa-H]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina Katter fäller också mycket nu.

Prova att ge B-vitamin/öljäst tabletter till han.

Sarah-S
0

Jag tror att det beror på hur mycket underull som burman har, eg ska de ju inte ha det alls men en del har ju det och då fäller de ju mer än de som bara har täckhår.

Här fälls täckhåren nu och det syns ffa på kuddar och filtar som katterna använder

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Cahira
0

Har det skett några förändringar? När min burma utsätts för stressade situationer fäller han kopiöst mycket.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

luna03
0

hur mycket ska hon fälla igentligen??? överallt är det katthår och man ser katthår på tangentbordet, matbordet, soffan, våra kläder…. är det kanske bebishåret hon fäller eller? hon är varken stressad eller något hon är helt frisk

hoppetossan
0

Tack för svaren. Det verkar ju som att de kan fälla olika mycket.

#3 Då kan det ju vara att han har extra mycket av underullen då som gör att han fäller lite extra mycket.

#4 Inga förändrigar har skett här hemma, men det där med att fälla vid stressade situationer känner jag igen. Det är bara att ta dem till veterinären så trillar pälsen av..