burma bebbar
hej, snart dags för burma bebbar hemma hos oss och tänkte starta ett tråd om dem.. bilder på lilla kulmagen kommer snart 
Grattis! Vad spännande
När är kullen beräknad?
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej, dem är beräknade att komma den 5 augusti så börjar närma sig. har gjort en liten bädd åt henne som uppskattas verkligen då hon ligger där det mesta av dagarna. bunkrat upp med mat och ersättning för bebbarna. håller tummarna verkligen på att hon föder när jag e hemma.. annars ordnar jag så att min syster e hemma med henne den sista dagarna när det dags.
hej, alla… yaya började få värkar 17:30 idag och fick sitt första bebis kl 20:30… ser ut att bli en brun hane
.. resten fick jag inte se då jag vart tvyngen att gå jobba då jag jobbar natt på sjukhuset… men min var kvar och hjälpte henne med resten.. och det blev 4 välskapta bebbar.. tre mörka samt en ljusfärgad. bilder kommer imon efter jag kommit hem från jobbet.
(min man) såg att det inte kom med där så ni vet vem som hjälpte henne
en femte kom nyss
Grattis.
hej alla.. kommer med dåliga nyheter.. två av ungarna dog två dagar efter födseln… försökte ge dem ersättning men det hjälpte inte.. de resterande växer som det ska och mår bra.. ser ut att bli en choklad hane, två brunpadder honor ev en av dem choklad padda. dålig på färger men kommer att sätta in bilder på så jag kan få hjälp med det. dem som dog var två bruna hannar.
Lider med dig. Det är trågit när sådant händer.
Lycka till och njut av de andra.
Yrsa
kan tillägga oxo att alla tre går att tinga nu…
honorna är brunpaddor och hanen är choklad är min gissning.
Jag gissar på samma som Alchymist
hej, jag har lite dåliga nyheter.. jag måste avsluta min burma uppfödning pga ändrade arbetsförhållanden… har satt ut en annons på blocket men bara oseriösa har hört av sig och läget har börjat bli lite bråttom.. jag kommer att sänka priset avsevärt bara dem kommer till ett bra hem.. för mig är pengarna ej det viktiga just nu.. det handlar om två brunpaddor på fem veckor och deras mamma. mamman är chokladpadda.. priset kan vi diskutera när nån är intresserad och är seriös. ni når mig på 0707860909
Hej luna03.
Är du inte medlem hos Burmaklubben? Du har inte lagt ut din kull på deras hemsida. Har du anmält den till deras kattungeförmedlare? Om inte, gå in på Burmaklubbens sida, välj rubriken till vänster "Burmaklubben" välj sedan "Förtroendevalda" och du ser kattungeförmedlaren och kan maila till denna.
Kolla med hankattägaren. En del hankattägare brukar förmedla sin hanes ungar om de inte har några kattungar själva att förmedla.
Sätt ut nya bilder på dina ungar. Jag tycker båda paddorna ser lovande ut på bilderna här men en seriös kattungespekulant vill nog gärna se mer. Den här biten är viktig!
Även om du fått ändrade arbetstider kommer du att få behålla dina katter i sju veckor till. Ännu finns det tid till att göra reklam för dem och söka seriösa hem. Ge inte upp. Vad jag vet har uppfödare här i norr sålt ungar till Stockholmstrakten pga att det inte varit alltför lätt att få tag på en unge där. Du bor ju där. Det talar för att du har goda chanser att sälja ungarna.
Ibland är det litet stiltje på kattköparfronten. Tycker hösten brukar vara ett sådant tillfälle. Folk slutar sin semester, börjar jobba, barnen börjar skolan och man har många höstaktiviteter som tar upp tiden. Men det här kan ha ändrat sig helt när dina ungar är leveransklara.
Ja bilder är viktigt! Jag har förfrågningar hela tiden om kattungar, just nu verkar det vara hanar som gäller men sådant ändrar sig hela tiden.
En uppdaterad hemsida skadar inte heller tillsammans med fräscha bilder.
Pris för en vuxen hona är ca 2.000kr så du vet, rekommenderar att du kastrerar henne innan du säljer. Som föregående talare så är det lag på att du måste hålla kattungarna minst 12 veckor innan de skiljs från mamman om inte särskilda skäl föreligger som t ex smitta.
Paderkan vara svårt att bli av med.
Vi hade 2förfrågningar på den blå honan och3 på den röde hanen. Oh ingen på vår brunpadda.
Den Röde o blå flytade tillsammans.
Och paddan ska stanna. Vi hoppas hon kan bli en bra avelshona o utställningskatt.
Lycka till med försäljningen.
Hoppas du upptäcker att du trotts andra arbetstider kan behålla mamman.
hej, tack för tpsen.. ja båda är mycket lovande speciellt den mörkaste av dem, typiskt burma look har hon, men ska ta nya bilder och så lägger jag ut dem. har bara inte haft tid att göra det pga jobbet.
Du måste aktualisera hemsidan med nya bilder, 5 v dom måste ju vara jättesöta nu, bara bebisbilder där, anmäl också till burmaklubbens hemsida om du vill ha en chans att hitta seriösa hem, lycka till
sera höger och vera till vänster… vera är den största i kullen och är min dotters favorit.. sera är min favorit då hon har den typiska burma loken… båda två har stor potential till avel och utställning.
Sera ser jättefin ut!
Är kattungarnas föräldrar testade för GM2?
Ja
Ja
Ja
oj… ser nu att det trippel svar här sorry… ej meningen
jag har ringt kattunge förmedlaren i burma klubben men hon svarar inte, har ringt flera gånger.. och mail länken funkar ej????
Är du medlem i Burmaklubben så kan du använda formuläret som finns på hemsidan och anmäla din kull till mig (webmaster) så lägger jag ut den.
Är du inte medlem så kan du tyvärr inte utnyttja våra medlemstjänster som tex kattungeförmedling och annonsering
hej, är medlem så jag kontaktar dig.. har du nån mail adress
Du kan använda formuläret som finns på hemsidan. Klicka på Kattungar och sen Anmäl kull
Där finns även mailadress om du behöver men jag föredrar formuläret så att alla uppgifter kommer med
vilket formulär… menar du den som man anmäler sig på om man vill ha en burmaunge??? har försökt att maila men länken funkar ej..
NU har jag skickat anmälan om kullregistrering på burmaklubben, tog ett tag innan jag fattade vart den låg. 

har tittat på burmaklubbens sida idag men inget syns än??
Det uppdateras om 1-2 veckor, eller snabbare om jag får tid. Informationen finns på hemsidan vid formuläret om hur snabbt hemsidan uppdateras
hej, alla.. lyfter upp denna sida lite.. är verkligen brunpaddor svårsålda.. trodde att dem var omtyckta… ska till vetten för sina första vaccin.. hoppas det går bra för dem. nånsom kan rekommendera några bra ställen
Hej!
Nu har jag inte burma, men tar mig friheten att svara ändå ;) Var in på din hemsida och kikade lite grann och jag kan verkligen rekommendera att försökta ta fler och framförallt bättre bilder på ungarna. Nu ser man knappt hur kattungarna ser ut, då bilderna är väldigt suddiga och i konstiga vinklar. Skriv gärna deras namn och lite information om varje unge. Kan tipsa om att investera i en lite bättre kamera som kan ta bra bilder på katter i farten ;)
Hej luna!
Jag håller med Yoda. Du ska ta nya bilder och försöka få dem så tydliga som möjligt. Beskriv ungarnas personligheter.
Visst är det så att paddor kan vara mer svårsålda. Är det ovana kattköpare så brukar många rygga för paddor som är väldigt spräckliga. De ser helt enkelt inte katten pga alla fläckar/spräckling. Tyvärr får ju de mörka färgerna, ex brunpadda, också de tydligaste kontrasterna mellan ljusa och mörka hårstrån.
Paddor, som blir så här spräckliga som burmor blir, har en tendens att dela kattvänner i två läger. De som fullkomligt älskar paddor och de som aldrig kan tänka sig att äga en så fläckig katt. Första gången jag såg en burmapadda, blåsköldpadd, drog jag efter andan. Jag hade aldrig sett en så ful katt och kände mig så tacksam för att mina burmor var blå och choklad. (Ändå hamnade jag i det lägret som älskar paddor och kom själv att äga paddor.
)
Den ena av dina honor - Sera - tycker jag väldigt mycket om. Hon är klart lovande. Stora fina ögon som verkar ha burmalooken. Hon är kanske inte den kortaste i nosen men hon har en fantastisk haka. Du ska veta att det är få burmor som får den rätta looken i hakregionen. Hon verkar ha den där strama looken som jag personligen älskar men tyvärr nästan aldrig får se på en burma. Hennes skalle ser också mycket lovande ut. Hon ser ut att få jättebra öronsättning. Vore hon min uppfödning skulle jag behålla henne och hoppas att hon ger vidare sin fina look i hakpartiet för den är så pass sällsynt att hon definitivt är högintressant för avel.
Utställningsmässigt kan man ju aldrig säga säkert. Domarnas smak och även kunskaper om rasen varierar väldigt mycket. En bra look på ögonen, bred skalle med fin öronsättning och en toppenhaka borde kunna slå ut en katt med för runda ögon (tyvärr mycket vanligt nuförtiden) och superkort nos men så är inte alltid fallet.
Min erfarenhet är att paddor, röda och creme är det svåraste att sälja i Sverige
Själv gillar jag inte paddor, men har nu skaffat mig en chokladpadda och det mycket för att den inte har så skarpa kontraster