Får det gå till så här
Jag anmälde min katt till utställningen den 5-6 november via min kattklubb. Tyvärr kunde jag inte få upp utställningssekreterarens email, så jag skickade anmälan till klubben direkt. Efter det så hörde jag ingenting och utgick ifrån att allting var okej. För några dagar sedan hörde jag av mig till den utställande klubben efter att jag inte hade fått en utställningsbekräftelse och får höra att han inte är anmäld!!!. Så nu missar jag utställningen och jag som har tackat nej till jobb, suck. Om det nu inte går för klubben att vidarebefodra min anmälan till utställningssekreteraren så kunde dom väl ha meddelat det till mig ,då hade jag kunnat skicka den med post, eller vad tycker ni?
Hmm, nja…man ska ju skicka sin anmälan enligt instruktionerna på inbjudan. Står det att den ska skickas via egen klubb, så ska man göra det.
Sen brukar de flesta klubbar efterlysa anmälan när de ser betalningen och ingen anmälan inkommit, men denna klubben gör väl inte det?
Om man skickar via e-post så ska man också alltid vänta på svar på att det kommit fram som det ska, tycker jag.
Men alla klubbar bestämmer själva hur de vill göra med dessa fall.
___________,,,^..^,,,______________**
Hälsningar Anne Nordström S* Pia-Pizzi's est. 1988
http://www.pia-pizzis.se
anne.nordstrom@lsn.se
**
Trist!
Men som Anne svarat så är det instruktionerna på anmälan man ska följa, en del arrangerande klubbar gör inget extra arbete för att leta upp en "saknad" anmälan om de endast har betalning registrerad.
Du bör oxå vara medveten om att man ibland kan bli bortlottad pga platsbrist så även om man anmäler enligt konstens alla regler är det inte säkert att man kommer med.
Kontakta din klubb och ta reda på utställningsekretarens email och skicka sedan ALLTID din anmälan med mottagningskvitto till denna.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand