Burma iFokus

Burma

Etikett: utställning-pälsvård-och-andra-tips
Läst 2077 ggr
Pia-PizzisAnne
0

Tyskland 21-22 januari

I morgon åker Sofie och jag till Tyskland.
En härlig mor-dotter helg! KyssBara vi två och så ett fåtal katter. Vi bor på mysigt hotell och ska äta och dricka gott. Och samtidigt passa på att ställa ut ett par katter…

och - såklart - lite tax-free-shopping på hemvägen…Oskyldig

Vi har med oss Rigel som förhoppningsvis kan bli IC och Crimson, som kan bli GIP. Vi har även med oss Wendy Mörks choklad hona, Sea Star, aka Greta, som kan bli IP.

Vi har ju ingen aning om hur det ser ut med konkurrensen där, så vi kanske åker hem med Ex2:or och kanske till och med Ex3:or…vem vet…Men vi hoppas på det bästa…

Vi uppdaterar med resultaten efter helgen. Glad

___________,,,^..^,,,______________**
Hälsningar  Anne Nordström  S* Pia-Pizzi's est. 1988
http://www.pia-pizzis.se
anne.nordstrom@lsn.se
**

[Yrsa-H]
0

Lycka till. det är väl klart att ni ta era titlar.

Sverige har de snyggaste Burmerna. Eller hur????

Ta det nätt med det tax free.

Ha en super skön helg på er båda

Coffeas
0

Lycka till!!

Sarah-S
0

Håller tummarna!! Handla lite extra i taxfree så att det finns gott att dricka när jag kommer ner i mars

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Pia-PizzisAnne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har haft en trevlig helg i Tyskland. Lördagen började dock inte så bra… En otrevlig, tvärilsken och högljudd veterinär i incheckningen läxade upp oss efter noter… Först för att en av katterna inte hade de vanliga vaccinationerna införda i passet utan bara på stamtavlan. Sen för att inte katternas microchip var placerade i vänster bog, utan mellan skulderbladen där våra veterinärer alltid sätter dem.

Efter att ha skällt högljutt på oss (på engelska blandat med tyska) i en kvart, medan kön bakom oss växte sig längre och längre, så kastade han en blick på katterna och stämplade sen bekräftelsen under högljutt mummel. Jag tror att både Sofie och jag nästan stod i givakt under hela händelsen…

Jag, som annars kan hålla mig rätt lugn, men som fullständigt avskyr otrevliga människor som gapar och skriker, var helt gråtfärdig när vi väl hade tagit oss igenom. Jag säger bara: FY FAN!!

Men vi kom igenom i alla fall, och efter en stund kom Silvia som hade med sig vår lilla nya katt, som vi ju var där för att hämta. Xplosion vom Silvan. Vi har väntat i 2,5 år på att få denna lilla goding. Träffade då farfadern Darien på en utställning i Schweiz och blev fullständigt betagen. Hade kanske velat ha en avkomma direkt efter Darien, men det har inte fötts något lämpligt. Nu blev det ett barnbarn istället. Som är väldigt söt. Fick kanonbedömningar båda dagarna och lyckades också bli nominerad båda dagarna Glad

Rigel blev IC och NOM på lördagen och fick sitt första cagcib på söndagen. King Crimson blev GIP, NOM på lördagen och CAPS, NOM på söndagen. Sea Star fick capib på lördagen, och IP samt nom och BIS på söndagen. Wohoo!

___________,,,^..^,,,______________**
Hälsningar  Anne Nordström  S* Pia-Pizzi's est. 1988
http://www.pia-pizzis.se
anne.nordstrom@lsn.se
**

Coffeas
0

Vilken goding!

Sarah-S
0

Grattis till fina resultat Ska bli kul att få träffa Xplosion i framtiden, jag är ju väldigt förtjust i hans pappa :)

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Anneli_F
0

Wow! Grattis! Och vilken liten snygging ni hittat!:)

Med vänlig hälsning

Anneli Ferm, burmaentusiast