3 udstillinger-3 certifikater-1 dag!
Nu har jag och Johanna anmält lite katter till utställningen den 10mars i Danmark
Är det fler som ska åka dit?
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Jag ska ditt med Freddy och Leto.
Kan någon hjälpa mig o tala om vad jag ska betala?
Pr. kat: 1 udstilling 250 kr.,
2 udstillinger 450 kr., 3 udstillinger 600 kr.
Pr. kat i dobbeltbur: 1 udstilling 400 kr.,
2 udstillinger 600 kr., 3 udstillinger 800 kr.
Freddy ska ta 3 cert = 600?
Leto 1 cert = 250 ?
Eller?
Fattar inte det med dubbelbur
Ja om du tror att Leto tar cert på den första utställningen så betalar du ju bara in för 1, men om du vill ha fler chanser så betalar du in för 2 eller 3
Så om du vill ha 3 chanser på cert med Freddy betalar du 600 för honom
Om man vill ha EN katt i en enkelbur (ganska vanligt om man har en 9-kilos Maine Coon) så kostar det 400, 600 eller 800 för den katten, eftersom den ju tar dubbel plats.
Inte så vanligt här i Sverige.
Men Freddy & Leto ska väl ha var sin enkelbur, så då är det 250, 450 eller 600 som gäller.
___________,,,^..^,,,______________**
Hälsningar Anne Nordström S* Pia-Pizzi's est. 1988
http://www.pia-pizzis.se
anne.nordstrom@lsn.se
**
Tack för hjälpen.
Jag fick bekräftelsen igår att vi hade kommit med.
God forsättning på er alla.
Vi har oxå fått bekräftelse :) Ska bli roligt att ställa utomlands som INTE är Norge

Jeg kommer med min lilla pige, Ana Banana - men jeg har jo heller ikke helt så langt som jer andre :)
Nu har domarfördelning kommit ut från DARAK och Katteklubben
Snart är det dags!!!
Domarfördelningarna
Racekatten http://www.racekatten.dk/default.aspx?pageid=270
DARAK http://www.darak.dk/Udstillinger/2012/rdo-marts/Darak-dommerfordeling.pdf
Katteklubben http://www.katteklubben.com/img/dommerfordeling_rodovre.pdf
Nu drar vi söderut!!
C U over there 
Ja det här var ju en upplevelse…
Dagen gick i 100knyck, fast mot slutet blev man rätt så trött. Sista panelen var klar nästan prick kl 22. Tur att man bara skulle tillbaks till Skåne på kvällen
Det var kaosartat under större delen av dagen och det hände flera gånger att katten förväntades vara hos 2 domare samtidigt vilket är en fysisk omöjlighet. Men de flesta domare var flexibla så det löste sig i slutänden iaf. Dessutom tyckte jag att de flesta utställare försökte hjälpa varandra så gott det gick
I efterhand hade det nog kanske varit smart att bara haft 1 katt med sig men men…
Resultaten var inget att klaga på iaf
Pia-Pizzi's Starcream fick sin championtitel hos första domaren och plockade sedan hem 2 CACIB och 1 NOM och BEST IN SHOW
Alba Regia Cafka fick 3 st EX1 och 1 NOM
dessutom började hon löpa som en tok av att sitta brevid snyggingen Starcream så hon strilade i hela buren och var lite taggad ibland kan man säga
Johanna var oxå med och där blev Mad About Sister Starseeker Int Champion hos första domaren och plockade sedan hem 2 CAGCIB
Vänner Pia-Pizzi's knep ett flertal BIV NOM och cert med sina snyggingar
Det var roligt att möta flera för mig helt nya burmaägare/uppfödare
jag tror att det blir fler gånger nu när gränspassagen är enklare
TVÅ NOM av två möjliga för Perlita av Pusulf, import från Norge, ett brunt litet barnbarn efter min EC Tintomara's Juanita, DVM. Jag ställde bara ut mina burmor på två klubbars utställning då jag ansåg att det var för mkt stress för dem med tre utställningar.
T.ex. drog jag min GIC Tintomara's Tajger Woods, brun hane från nom på de två utställningar han deltog i. (Annars hade domarna velat ha fram honom), men då det varit litet rörigt hemma hos oss med två små löpande flickor senaste månaderna fann jag det bäst att avstå. Kattens väl och ve är viktigare för mig än eventuella utställningsframgångar. Annars har det aldrig hänt ngt bör påpekas.
Tintomara's Burmauppfödning sedan 1980
Ilga Liljenberg

Jeg var glad for, at jeg kun havde en kat med og hun kom hjem som champion (uden konkurrence, men det er jo ikke hendes fejl :)).
I betragtning af, at det var første gang, man lavede den type udstilling og første gang i mange år, at der var så mange katte på en dansk udstilling, synes jeg, det gik rigtig fint. Især om morgenen var der problemer med manglende bure, men de blev vist løst uden større problemer :)
Det var en meget lang dag især for udstillere, der som jeg ikke havde katte i panel og jeg var glad for, at jeg kun havde ½ times kørsel hjem bagefter.
Det var dejligt, at der var kommet så mange svenskere, nordmænd og finner, som vi ikke er vant til at se i Danmark. Det er sjovt med både nye ansigter og ny konkurrence og jeg håber, det ikke er sidste gang, det er sket :)