Burma önskas
Vi är en katt tokig familj som består av två vuxna och två barn samt hund som är kattvan. Vi önskar en Burma för sällskap. Hellst en kastrerad. Vi är van kattägare men har inga katter nu. Så den blir ensam katt. Jag är utbildad djurvårdare. Och kan garantera katten ett livslångt hem med mkt kärlek och god omvårdnad. Ev fodvärd. Vi bör i västerbotten. För rätt katt kan transport säkert ordnas. Alla svar tas tacksamt emot. Mvh

Hej Blue Ice
Jag har en chokladfärgad Burmahane till salu, han blir 5 månader 18 mars. Titta in på min hemsida www.globetrotterburmor.com
På Burmaklubbens hemsida finns alla uppfödare listade.
http://www.burmaklubben.com/
Under "Uppfödare" finns de sorterade efter regioner 
När du köper en sällskapskatt så bör den vara kastrerad. Många uppfödare vill inte kastrera före 6 månaders ålder men om den inte är kastrerad när du köper den, så be att få kostnaden avdragen på priset.
___________,,,^..^,,,______________**
Hälsningar Anne Nordström S* Pia-Pizzi's est. 1988
http://www.pia-pizzis.se
anne.nordstrom@lsn.se
**
#1 Har pmat dig :) #2 Tack ska kolla på burmaklubben. Och tack för tippset ang kastrering.
OBS! Sveriges Veterinärförbund rekommenderar INTE kastrerering av kattungar INNAN ge månaders ålder.
Lycka till med nya katten!
Ilga Liljenberg Tintomaras Burmauppfödning sedan 1980
Anne varför ska vi sänka priset för att vi säljer en "hel" katt?
Skulle du villa köpa en bil och försäljaren sa att du inte fick köra till Kalmar med den.
Blue_ice.
Du kan inte begära att uppfödaren ska betala kastrering.
De uppföddare som kastrerar sina kattungar gör de av egoistiska själ.
Det är för att de vill att rasen inte ska vidar utveckla sig. Allså hålla på sitt eget matrial. De som kastrerar sinna kattungar säljer sällan katter till uppföddning.
Om du går in och tittar på Avelshanar på Burmaklubben så ser du att det finns bara 7 hanar som ska bredda avelsbasen. Och de uppfödda är ute efter att få fram så friska katter som möjligt.
Så köper du en unge så köp den okastrerad. Då så får du en sundkatt.
Och kan du låna ut den till avel 1 gång så gör du en jätte insatts för Burmans utveckling.
Håll er till ämnet
Diskussion om tidig kastrering kan föras i en separat tråd och inte i denna
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Mitt inlägg #4 ovan: Skall vara: det rekommenderas EJ kastrering av katt innan 6 månaders ålder av Svenska Veterinärförbundet. Detta följs av ca 99 % av Sveriges Burmauppfödare.
Vill man köpa en kastrerad katt brukar det vanligtvis röra sig om en vuxen katt som behöver omplaceras.
Fodervärd blir man i utbyte mot tjänster, dvs man har en okastrerad hona som får ett antal överenskomna kullar (vanligast 1-2 kullar) eller en hane under en viss tidsperiod och tar då emot honor på parning i sitt hem. Efter fullgjort avtal övergår katten i fodervärdens ägo och då kan man kastrera katten om så önskas.
Hoppas att detta ger svar på Blue_Ice's frågor.
Ilga Liljenberg
Tiintomara's Burmauppfödning www.tintomaras.com
046-29 33 05
Jag har en nioårig burma, som jag med stor sorg måste omplacera pga allergi och astma. Hon är superfin, våran lilla sötnos men nu ska hon bli någonannans sötnos och ni låter som ett bra val.
Hör av dig till mig på studs 
Hon är kastrerad