Vem bor hos vem???
Är det någon som vill berätta????
Hur menar du Yrsa??
Jo man säger att vi människor bor hos katterna och inte tvärt om.
Så lite berättelse om detta hade varit roligt att läsa.
En del säger att hundar har ägare och katter betjänter.. Hos oss är dock alla djuren tvugna att finna sig i våra regler, så väl hundar som katter så svaret får väl bli att katterna bor hos oss och inte tvärtom Dock har vi ett bortskämt undantag, husses katt Fisen, och så har det varit sen hon föddes. Det är bara hon som får vara på bordet och som aldrig nånsin gör fel eller är i vägen ( enligt husse ) och behandlas som en prinsessa (som hon är enligt sig själv!) av ffa husse
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Har inte burma än men påväg att skaffa. Så jag hoppas jag får svara. Här bor djuren hos mej. O det är jag som bestämmer men det finns ju en viss hund som har lite previlegier. Katterna har det inte. ÄN…….
Hemma hos oss bor vi tillsammans!
Ja det här med vem som bor hos vem är ju en fråga som kan diskuteras i långbänk. Man försöker ju göra så gott man kan med att bestämma över de små liven, men oftast är det misarna som drar det längsta strået. Här hemma samsas vi så gott det nu går, men som sagt så tar de små liven ganska stor plats, inte för att jag har ett större antal, 2st räcker och blir över med den energi som de besitter.
Ser fram emot fler inlägg.
"I'm only responsible for what I say, not for what you misunderstand "
Jag anser mig vara inneboende hos vissa av mina katter.
Freddy. När han vill ha mat på natten så slickar han mig på ögonlocken o det är inte skönt. drar jag täcket över huvudet så står han o skrafsar på täcket tills jag ger upp o går upp o ger honom mat.
Om man tittar på en film och han har bestämt sig för att han ska ha mat så är det NU inte vänta. gå du inte då så märkerar han precis där han står. det kan bli på mig eller de som sitter närmast han. eller på bordet.
Gillar han inte maten så får du byta den för han ger sig inte.
Leto kör bort alla som vill hälsa på folk med blå jeans. Hon älskar blå jeans. Till o med sin "make# åker bort.
Vissa av katterna stå o glor på en tills man flyttar sig om de vill ligga där du sitter. gör det även när vi har besök.
När Plupp ville ha uppmärksamhet på morgonen så satt han o drog i persienen till du vaknade.
Ligger man fel med benen under täcket så får man små nyp på insidan av låret o det gör ont.
Så vem bor hos vem?
Ja det låter verkligen som om katterna styr hemma hos dig Yrsa 
Vi har kattfritt i sovrummet så som tur är blir inte min nattsömn störd 
Ja och dumma är vi för vi låter det ske.
Men det är väl lite som med hundar. Dom gör det dom har fördel av.
Här är det kattfritt i sovrummet med på nätterna. Men troligen får väl en burma plats. Om den är tyst o ligger still. Vilket inte mina coonisar är/gör.
#9 Sara du har det riktigt lyxit.
Tänka att bara för var 2 människor att bädda sängen.
Vi brukar vara 2 människor (ibland en) och ca 3-4 katter som hjälps åt.
Eller så är det några katter som inte vill gå upp o då kan man inte bädda sängen.
Fabian och maskis har tagit min nackkudde och nåde den som lägger sig på den.
Men gud vad jag älskar mina katter.
Ja det är lyxigt, jag skulle gärna ha katterna i sovrummet igen om det inte vore för min kattallergi, men jag mår tyvärr för dåligt då. Däremot brukar de få vara med när vi städar och bäddar rent där. Små hjälpredor överallt ;) som ni vet är ju ett stängt rum ett rum som varje burma måste utforska så fort dörren öppnas
Eller så öppna de själva.
Tycker synd om dig Sara.
Det som är så mysigt.
Men hälsan går först.
Öppna gör dom bara om man inte vänt handtaget rätt ;-)
Vi hade katter som öppnade fast vi vänt handtagen rätt upp. Det gick inte att stoppa dem. Nu gäller det låsta dörrar där de inte får vara. Fast som sara säger så fort dörren öppnas så är dem där.
När vårt andra barn var liten så var hon mycket sjuk och då skylde läkarna på Katterna o råttorna de bad oss att göra av med dem men det kunde vi inte. istället bad vi dem att göra allargitest på hene. så på 1,5 år gjorde vi 7 tester på henne o alla var negativa som tur var.
Så jag tycker det är bra att du Sara klarar av det med bara att de inte är i ert rum.
När vi hade rätt upp öppnade våra med då vände vi det rakt ner.. Då va d inte alls lika lätt.. Ingen av dom som klarade d.. ;-)
# 16 tack för tipset
Nu håller jag, Alf, Irma, Fabian. Leto och Gunnar på med att töa av frysen. Kalka av kaffemaskinen och mangla.
De är så hjälpsamma, fast de tycker inte om när isen trillar ner på dem.
Ack vad skulle livet vara utan dessa hjälpredor.
Nu är allt klart och alla har sovit middag. så nu ska det busas ett litet tag För sedan gå o lägga sig o sova till vi kommer hem