Burma iFokus

Burma

Etikettavelshanar
Läst 4058 ggr
Sarah-S
2

Finsk import

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I påsk åker vi till Finland för att hämta hem en röd pojke som förhoppningsvis ska bli en fin avelshane i framtden

Ägare blir S*Mad About och S*Coffeas

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Coffeas
0

Hihi längtar!! Skrattande

Alchymist
0

Grattis men han ser mer ut som en creme?

Alchymist
0

Åh jag kom på att jag fotade några katter i Holland hos en kompis, denna för mig är en väldigt fin röd färg :-) BURd är nog den svåraste färgen att få till och jag har bara sett några få tangerine utan ränder.

Sarah-S
2

Ja jag vet inte, röd är han iaf registrerad som. Så jag tvivlar inte på det

Avsikten är nog ändå inte att få fram röd/creme, utan på sin höjd paddor ;) fast allt kan ju hända eftersom vi har paddor som tilltänkta partners

[Yrsa-H]
0

Jag tror den är röd.

Hoppas ni klar undan med ränder.

Lycka till och ha en trevlig resa

Alchymist
1

Ah, jo det klassas ju som rött med punk-randen på huvudet :-) Ja utfallet kan ju bli trevligt med paddor :-) Jag söker dock en helig graal med att få fram en riktigt bra röd, paddor blir bi produkten av det :-) O-genen är högst intressant att jobba med.

Sarah-S
0

Ah #6 då jobbar vi tvärtemot varandra, röda/creme blir biprodukten här Oskyldig

Coffeas
1

Nu är det bara några få dagar kvar till en trevlig resa till finland med fantstiskt sällskap!

Sarah-S
0

Ska verkligen bli spännande att se den lilla i verkligehten

Och så kan jag avslöja att vår kompis Therese kommer att visa upp honom så mycket hon vill på utställning Skrattande

Sarah-S
2

Så här ser han ut nu

Alchymist
0

Fin pojk

Sarah-S
0

Idag bär det av ut på öppet hav för att imorgon få träffa "Malte" för första gången.

Så spännande!!

[Timantis]
0

Spännande. Ha en bra resa o kör försiktigt.

ThereseS
0

Och kvar här hemma sitter jag och längtar tills ni kommer hem med "lilla"Malte.

TempleBar
0

Hvor er han fin :) Tillykke med ham Skrattande

[Yrsa-H]
0

Men Sara dååååååå

Nu gjorde du mig sjuk jag är avis

han är så snygg och dessutom RÖÖÖÖÖDDDDDDDDD.

Sarah-S
0

Resan hem går utan problem. Vår kille är orädd som få. Har undersökt hela hytten och sen somnat kurrandes och mjölktrampande i knät på min sambo En helt fantastisk killen i alla meningar, vi är så nöjda Bilder kommer så fort jag kommer hem till macen

Coffeas
0

Kan bara hålla me!!

Pelle Svanslös
1

Hejsan, tycker inte riktigt om att ni refererar till att vissa kattungar
skulle bli så kallade "biprodukter" i er avel….
Trist att ni tycker på detta vis.

"I'm only responsible for what I say, not for what you misunderstand "

Sarah-S
0

Det var ett rent skämt om bieffekter av färgavel. Ingen kan väl på allvar tro att inte alla kattungar är lika mycket värda? Då skulle man väl inte hålla på med avel? Vill man få fram vissa specifika färger så kan man inte undgå att få vissa färger man inte önskar jobba med, och i dagligt tal är det ju biprodukter men det ligger ingen värdering i ordet. http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Biprodukt Man kan däremot välja att tolka det negativt om man vill kasta skit Så: vi pratar färg, inte katter!!

Sarah-S
0

Och en sak till Pelle Svanslös, du tror väl inte att jag åker till Finland, köper en hane och lägger ner massa pengar på att få fram kattungar jag inte vill ha? Hur tänkte du?

Pelle Svanslös
2

Ojdå, en öm punkt, alla taggar utåt.

Sarah-S
2

Ja när man antyder att jag skulle värdera mina kattungar efter färg så undrar jag hur du är funtad? Det är ingen öm tå utan bara rent taskigt påstående!

Sarah-S
2

Så här såg det ut på resan hem från Finland.

Efter att ha kollat runt i hytten valde att han sedan att gosa, gosa, gosa och gosa

Sarah-S
0

Sen blev han trött och myste ner sig i famnen på min sambo

[Yrsa-H]
0

ni ser ut att ha det jätte mysigt

fin bild

Sarah-S
2

Som en typisk burma så ville han sova på oss hela resan, här strax innan vi är i hamn i Stockholm

Måste säga att killen har ett fantastiskt temprament, nu hoppas vi att han även charmar domarna så småningom

Pia-PizzisAnne
1

*fniss*  Härliga bilder! Som också illustrerar hur burmor älskar alla människor, bara de är snälla och går att gosa med  Flört

___________,,,^..^,,,______________**
Hälsningar  Anne Nordström  S* Pia-Pizzi's est. 1988
http://www.pia-pizzis.se
anne.nordstrom@lsn.se
**

Pelle Svanslös
0

Sarah, det var inte min mening att bli personlig, men jag tyckte att det var ett lite underligt uttalande. Med hänsyn till vissa andra inlägg här på forumet så är det inte underligt med din reaktion.

Vad jag menar kan du ju ta en liten funderare på.

[Yrsa-H]
0

Har ni kommet hem ordentligt nu?

Följer the red boy med till malmö?

fortsatt trevlig påsk på er

Sarah-S
2

Vi har kommit hem ordentligt. O'Malley följer inte med till Malmö eftersom jag blev erbjuden att köpa honom för 2 veckor sedan och då var anm.tiden redan stängd. Egentligen hade vi bokat parningar på honom till hösten men pga omständigheter fick vi istället chansen att köpa honom. Och vi är lika glada för det :) #29 Jag tycker inte om när folk antyder att katterna inte betyder något för mig eller att jag skulle värdera vissa kattungar högre än andra pga färg Däremot så tycker man självklart olika mycket om olika färger, men det är ju inte konstigare än att kattungeköpare har önskemål om färg För 5 år sen sa jag att jag aldrig skulle ha en sköldpadda, det var det fulaste jag visste på burma För knappt 1 år sen började jag planera för att importera en chokladsköldpadda från Ungern Då sa jag att jag iaf aldrig skulle para den med en röd för att undvika att det föddes mycket röda/creme Och mindre än 1 år senare importerar jag en röd hane….. Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig!?

[Yrsa-H]
0

lycka till med den stora gossen.

ja o får du en röd så kan jag hjälpa dig med han. Flört

jag älskar röda katter.

ThereseS
3

Nu har jag och Maria varit och hälsat på denna underbara gosse. Kvällen kommer att spenderas på Vildmarkshotellet i Kolmården men i bilen står transportburen som imorgon när vi åker hem kommer att innehålla en styck röd fin kille vid namn Malte.

Coffeas
0

Visst e han underbar Therese!?! Hälsa maria så gott!!

Sarah-S
4

Nu har Malte flyttat hem till fodervärden, tidig rapport talar om att han är helt orädd för hundarna, äter och leker (dock klumpigt)
Hans nya sambo Anna (S*Mad About Anna de Codoníu) är inte helt övertygad om hans vänlighet och fräser lite men inget mer än så, Malte är helt obekymrad över det och pysslar vidare med sitt

[Yrsa-H]
0

Det vissar att han är trygg i sig själv.

Skönt att det går bra

Sarah-S
2

Ja hans temperament är helt fantastiskt!

Här lite bilder från fodervärden

Sarah-S
1

Han är en riktig myskille