Längtar efter Burma!
Hej!
Jag har blivit hopplöst förälskad i Burmor. Lite besatt, ärligt talat =).
Jag, min man, vår dotter och hennes "lillebror" katten Bosse bor i ett naturskönt område ca 5 km utanför Uppsala.
Vi studerar båda två, jag är en blivande veterinär och maken är färdig personalvetare om ett år.
Vår norska skogskatt Bosse är relativt ny i familjen, han är 15 veckor gammal men han fann sin plats på en gång som en i familjen. Känns som om han alltid funnits här! Bosse är väldigt, väldigt social och vill vara med oss hela tiden, alltid först på plats när det händer något! Han älskar när vi är hemma allihop, då riktigt myser han. Och det är vi nästan jämt nu.
Men det räcker med att antingen jag eller David går hemifrån så blir han lite ledsen och orolig ett tag, trots att han inte är ensam hemma.
Det tog inte lång tid för oss att inse att Bosse måste få en kattkompis, för det dröjer inte så många år innan vi båda börjar jobba och då kommer vi att vara hemifrån betydligt oftare.
Av en slump läste jag om burmor och det kändes som om jag läste en beskrivning av Bosses personlighet, det verkar som en perfect match med en burmakompis till honom! Samtidigt blev jag helt tagen av burmornas vackra utseende. Nu kan jag inte sluta surfa runt på internet och leta bilder och läsa om burman, som jag bara älskar mer och mer, ju mer jag läser om den..
Tyvärr har vi inte råd att köpa en kattunge, då vi båda studerar. Men om någon där ute har en burma som behöver ett nytt hem med en kattkompis, en "hönsmamma"+veterinär till matte, en trygg husse, och en massa kärlek och bus, så vore vi överlyckliga! Den kan få vara både ute eller innekatt, vilket den än önskar.
Maila mig då på siingoalla@hotmail.com