Malmö utställningen.
Nu är det 11 dagar till och spänningen stiger.
Hur ska det gå? Tar de sina cert?
Har jag packat allt. Får inte glömma Baltus och hans utstyrsel.
Vilka domare.
frågerna flyger i huvudet på alla måsten o ska..
Vad ska jag ha med från butiken. Hinner jag göra tillräkligt många möss. Behövs det fler myspyspåsar. Hinner alf sy flera.
Planera mässpriser.
Men allt kommer att gå bra så varför alltid denna stress inför en utställning.
Hoppas det kommer många Burmor av alla de färger.
Jag kommer till Malmö och Sydkatten med min chokladhane IC S*Pia-Pizzi's Starcream
Dessutom är det ju Årsmöte för Burmaklubben
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Bra sara.
Då ses vi där. Fast då bråkar vi inte eller hur???
Det är tur att jag inte har någon choklad. Det gick så himla bra för dig sist så han vill man inte stå mot.
Varför har du inte bäbisen med? Hon var så söt
Finns väl ingen anledning att bråka Yrsa så länge alla beter sig respektfullt mot varandra
"Bäbisen" är snart 1 år, och hon är parad och förhoppningsvis dräktig
Jag tänkte på hur vi gör här.
Jag håller tummarna för att hon är dräktig.
Hoppas du skriver här när du vet. Det är alltid roligt att följa andra som ska ha kattungar.
Vad har du för katter som du ska ställa Yrsa?
Therese
Hej theres
På lördagen har jag Fabian blå. Gunnar blå. kastrater. Maskis brunpadda, avelshona. Baltus brun avelshane.
Söndagen. Irma brunpadda avelshona ca 10 mån. Freddy lila. leto brun kastrater
Kommer inte du ner till malmö?
Oj vad många!
Är Irma i klass 11 då eller har hon passerat 10 mån? Har du fött upp henne själv eller är hon inköpt till ditt katteri?
Nej jag kommer inte till Malmö tyvärr. Tyckte från början att det var för långt och när jag ångrade mig så var det för sent. Så jag sitter hemma och väntar spänt på uppdateringar om Burmornas framgång..
Therese
Therese
Irma ska tävla i vuxenklass(fast hon ser ut som en urväxt toåring).
Hon är Maskis o Baltus avkomma.
Du kunde väl kommit ner med Sara Och hejat på oss burmor.
Har jag tur så har jag två som tar sina sista cert. sedan ska de bli glada pensionärer.
Då önskar jag dig lyckar till!
Må många burmor vinna!!
Tackså mycket.
Vi har en säkertkort ibland burmorna och det är Saras hane. så han får inte svika burmorna. ( jag menar inget ont sara)
Men jag hoppas att det bara blir burmor som blir biskatter. det skulle vara f…roligt om det hade blivit så.
Heja burmorna
10 dagar kvar.
Måste börja plocka vita hår på leto. Men när? hon gillar det inte.
Mössen ska fyllas sys ögon mun och öron.
Planer vad vi ska ha för mat med.
Hur ska vi fira om katterna tar sina titlar.
det ska bli roligt att ställa ändå jag längtar.

Jag kommer ner till utställningen, numera mina "hemtrakter". Utan katt denna gång, men ska gå assistent bägge dagarna :)
//Malin , S*Golden High's
Nu är domarfördelningen utlagd.
// Ilga
Jag kommer inte åt någon domarfördelning…Var på sidan ligger den?
Med vänlig hälsning
Anneli Ferm, burmaentusiast
Jag fick Martein Taussen och Ad de Bruijn på min katt. Roligt att burmorna är utspridda på så många domare :)
4 dagar kvar.
Jag får skriva om prislistan för jag o stavning går inte ihop.
Leto har jag inte börjat plocka än.
Vad ska vi äta.
Så nu ska jag börja med att äta frukost sedan ta o rätta prislistan.
Ha en bra dag på er alla
Allt är packat och klart, bara katten som ska badas på torsdagkväll
Tycker att det ska bli riktigt roligt att åka till Malmö, första gången jag ställer så långt ner i Sverige
Du är välkommen.
Va? när vi började ställa ut för 20 år sedan då sa man att man fick bada katterna 2-3 v innan utställning så deras naturliga fett kom till baks i pälsen. och man fick inte preperera katterna, hade man gjort det så fick man inte vara med i tävlingen.
Jag badar honom så att han är ren innan utställning. Pälsens kvalité hänger på mer än bad kan jag säga och för min kille spelar det ingen roll om jag badar honom dagen innan hans päls är likadan oavsett
Jag skulle aldrig åka med en oren katt och skämmas hos domaren
Burmor har väldigt olika pälskvalitet och vissa burmor SKALL man bada 2-3 veckor innan utställning så att pälsen hinner lägga sig och ev strävhet försvinner efter badet, medan det går bra att bada andra ett par dagar innan utställning.
Det handlar inte om att pälsen skall vara ren utan om att det tar olika tid för pälsen att komma i utställningskondition. Har pälsen inte hunnit bli i kondition, blir det anmärkning på sträv päls. Det skall nog mycket till för att en domare anser en välskött och badad katt (i rätt tid för just den katten) är oren.
Tintomara's Burmauppfödning
Ilga Liljenberg
046-29 33 05
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja man lär sig sina katter och deras pälskvalité
En del av dem jag har kan jag inte bada tätt inpå en utställning, andra går det jättebra att göra det med
Anledningen till att jag badar just den här katten innan utställning är att han spenderar den mesta av sin tid upp o ner, ålandes på golvet 
Och det i kombination med braskamin och schäfer i huset så kan ni förstå att man inte ställer upp honom hur som helst på ett domarbord
Mina tjejer har jag i princip aldrig badat innan utställning, däremot badas alla när vi kommer hem om vi inte har utställning helgen därpå för då blir det bara våttorkning med handduk
Bjuder på en video med upp-o-ner-katten 
Det lät mysigt.
Igår var vi o satte upp Pascuum PetShop. Och klädde burarna.
Katterna är färdiga. Bilen packad och kl 7 ska vi hänta Baltus. Sedan är vi redo för 60-Tals utställningen.
JIPPI.
Jag önskar alla lycka till idag o i morgon.
Visst är den snygg Sara.
Freddy blev Supremie. så nu är han pensionär.
Leto blev Supriem och BIS. Så bättre slut kunde det inte bli.
Deras belöning blev Vac. idag. Så stygg jag är ?
Ärtan fick sitt cert. men behöver växa till sig men det visste vi.
Detta hände på Söndagen
På lördagen blev det
Fabian cert. Gunnar cert. Baltus Cert. Men Maskis fick draget cert. pga en påstående knick. Och det var fler hos den domaren som fick det.
Ja det där med knick var ju bara löjligt… Bara sucka och gå vidare liksom Själv hade jag en förskräcklig helg av andra orsaker men nu går vi vidare och hoppas nästa utställning blir bättre
Jag vet Sara och jag lider med er.
Kan man inte få ett intyg på det m. knick o ha med sig o vissa?
Ja det får vi hoppas på
GRATTIS TILL TVÅ SUPREME TITLAR PÅ SÖNDAGEN ! TILL ÅSALUNDS LETO BURn som dessutom blev BIS KASTRAT HONA med god marginal och till NOSSO FAVORITOS ALFREDO BURc ! Flera burmor i olika färger blev nomerinerade (ingen nämnd och ingen glömd) men ingen vann på panel utom Leto om jag minns rätt.
En kul utställning med stor konkurrens och väldigt fint arrangerad.
// Ilga
STORT GRATTIS TILL BARNBARNET IP STJÄRNVIKS JINSHA BURn som blev BIS KASTRAT HONA på lördagen! Även på lördagen var flera burmor nominerade i olika färger så man kan säga att burmorna höll sig väl framme ändå.
// Ilga