Burma iFokus

Burma

Etikettkattungar-sökes-väntas-eller-säljes
Läst 1422 ggr
[Timantis]
0

Kattunge till framtida avel

Nu gör jag det lätt för mej. Då flera uppfödare inte uppdaterar sina hemsidor eller ens har någon. Eller inte säljer till avel överhuvud taget.

Funderar på att till hösten skaffa mej en burma. Nu ber jag er om hjälp. Vilka planerar eller kommer ha kattungar till hösten?

Letar efter en hona till framtida avel o utställning samt sängkompis. Lekkompisar finns i form av hundar o maine coon katter.

Har tänkt att satsa lite på burman o inom ett år hämta en hane utomlands om jag hittar något lämpligt. Men har tänkt att ta en hona lite mer nära omkring. Sverige helst men har inga problem att åka till de skandinaviska länderna.

Så vet ni någon som kommer ha kattungar i höst. Kan ni inte maila mej om ni inte vill skriva här.

Hälsningar Thina

timantis@live.se

Sarah-S
0

Lite tips på vägen

Försök hitta en hona med linjer som inte överanvänts i Sverige, på så sätt kommer du ha lättare att hitta avelspartners

Hitta gärna en mentor, oavsett om det är den du köper katt ifrån eller inte, som kan hjälpa dig med tips och råd angående stamtavla och utseende
Man brukar känna på sig vilka personer som resonerar på ungefär samma sätt som en själv
Även i framtiden är det mycket givande med en mentor som man kan stöta och blöta sina idéer och tankar med.

Jag kommer att ha kattungar till höst/vinter, vet ännu inte exakt vilka kombinationer och om jag säljer något till avel men du är välkommen att höra av dig

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

ilgaliljenberg
2

Har sänt dig ett mail med dagsläget vad gäller kullar i Skåne. Flera olika importlinjer finnes. Uppfödarna säljer utan restriktioner och kastrerar ej kattungar före leverans. Fler kullar kommer säkerligen att planeras än vad jag nämnt.

Utan att skryta kan jag nog påpeka att jag är den som har fått igång flest uppfödare i södra Sverige under senare tid, varav 5 st fortfarande är verksamma. Självklart har jag varit mentor också tills man varit flygfärdig. Sedan är det alltid kul att ha bollplank vad gäller idéer o.dyl.

Lycka till vilken väg du än väljer (restriktioner eller inte). Under alla förutsättningar behöver vi fler uppfödare.

// Ilga

[Yrsa-H]
0

Vi ska para våran Irma med en Dansk hane i höst.

Det blir  nytt i stamtavlan.

Det blir "lätt" att hitta Avelshane till den.

Är du intresserad eller vill veta mer så hör av dig.

(vi ligger med annons om parningen på burmaklubben planerade kullar.)