SVISS. 2-3/6
Nu kom bekräftelsen till SVISS.
Vi kom med med alla katterna 3 på lördagen o 3 på söndagen.
Vilka kommer dit?

Jag kommer dit med mina två blå bägge dagarna :)
Jag kommer med två bruna och en lila båda dagarna.
//Ilga

Domarfördelningen är ute nu! Kul att burmorna är lite utspridda.
Lördag:
Marie Westerlund: BURn, c
Charles Spijker: BURa
Alexey Schukin: BURf, h, j
Söndag:
Marie Westerlund: BURa, f, j
Alexey Schukin: BURn, b, c, g
/Malin
Hm…. Hade nog gärna sett en annan uppdelning, men så där är det. Det klarnar nog när man ser katalogen.
// Ilga

Jag är jättenöjd med helgen! Kul att det trots en liten utställning var ett par burmor på plats :)
Idag tog min Alexia titeln Distinguished Veriety Merit, som första blå burman i Sverige! .. så jag är stolt uppfödare till numera SC S*Golden High's Alexia Yo Sweetin DVM =)
Grattis.
Det gjorde ni bra
Stort grattis till barnbarnets DVM titel! Ingen lätt titel att ta, då det måste gå 2 år och 1 dag mellan första BIVen och sista BIVen.
Det var cirka 10 burmor på plats på lördagen och på söndagen var det 17 st! Nästan alla färger var representerade, det fattades bara rött och creme.
Ett par bruna blev NOM men ingen BIS. På lördagen var det ryssar och Somali som dominerade kat. 3 panelerna och på söndagen var det Devon Rex. Ryssarna hade åkt hem ett par stycken på söndagen, även Somali hade åkt hem till Danmark och Devon Rex var inte där heller på lördagen. Mao stor konkurrens, det finns väldigt många fina katter i många raser i Syd och Väst, ej att förglömma Bengaler, Ocicat, Burmilla, Aby och Somali.
// Ilga
# Glömmer alltid bort min egen EC & EP Tintomara's Zunny Girl, DSM, BURn, alias Bunny som blev BIS veteran båda dagarna. Hon är 13 år gammal och i god kondition, vilket för övrigt gäller många burmor, precis som deras lekfullhet varar hela livet.
// Ilga
Nu kommer mina resultat.
Lördag.
Irma blev champion.
Baltus cert.
Fabian Cert,
Söndag
Irma Ex1
Gunnar cert.
Maskis cert.
SVISS. Ska ha beröm för en underbar utställning.
Grattis till champion titeln m.m. !
// Ilga
Nu måste jag berätta att vi har fått hem ett brev från polisen. som talar om att vår bil har kört förfort och vi skulle berätta vem som framförde bilen . De skrev att de har det på foto. Så det blir en dyr utställning.
De tala inte om hur fort vi körde eller hur mycket vi ska betala.
Skulle kräva en närmare förklaring. Var er bil ev körde för fort och hur mkt. Konstigt att de inte berättade hur mkt ni skulle betala i böter.
Vänta och se. Det kan vara ngn annan som försöker sig på att luras. Det är gott om sådana nu för tiden. Fast visst fanns det fartkameror på vägarna till Trelleborg men det såg ni säkert.
// Ilga
Ja det brukar vara fartkameror som är anledningen till att man får böter för fortkörning. Ofta framgår både sträcka, datum och tid
Går det att identifiera föraren så ingår ett väldigt dyrt porträttfoto 
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Ilga. i brevet står vårt reg nr.
Vi missade den sista kamran så vi vet att vi har kört förfort. Vi så när det blixtrade till. det var på söndagsmorgon.
Sara. Hoppas vi får porträttet så kan jag sätta upp det på väggen ihop med katternas priser
Har man kört för fort är det ju bara att betala!
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Alldeles rätt. Har man gjort fel så får man stå för det.
Det blev en DYR utställning.
Vi åkte ditt för 2 fartkamrer. 1 på 7km 2 på 6 km förfort så det blir böter på 3000 kr.
Undra om det kommer fler?