Forumet handlar om BURMA
Då man kommer in på forumet är det första man ser är en bild av en huskatt. Många undrar säkert om de har tagit fel forum vid första anblicken. De har rätt att förvänta sig en bild på en burma och inte en huskatt.
Inget illa ment om huskatter.
Det går utmärkt bra att lägga bilden på huskatten i anknytning till tråden längre ner i tråden. Det är texten om diabetes man reagerar på och som rekommenderas att läsas. Bilden i sig säger ingenting utan text.
Om vi skall ha bilder som knyter an till alla artiklar som läggs ut kan det bli allsköns olika kattraser (som läggs ut på första sidan, allra överst) och detta forum skall vara reklam för burman och handla om burman i första hand.
// Ilga
Jag har svårt att se hur ett forum som uteslutande handlar om burma skulle tappa sin identitet genom att vi har bilder på andra katter i våra artiklar
Uppenbart klarar andra kattsajter på iFokus det utan att förvirring uppstår
Men jag har ändrat bild till artikeln på första sidan
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Fick mig ett gott skratt när jag såg att du lagt dit en mus i stället! 
Detta djur är väl lika litet en burma som en huskatt?
Fortfarande är det texten man reagerar på inte bilden, även om det är en mus nu.
Jag säger inte att forumet tappar sin identitet gm att ha bilder på andra djur i sina artiklar, däremot är det av vikt att det första man ser är en burma när man kommer in på ett burma forum. Detta gäller inte bara denna artikel utan i all framtid bilder. Forumet bör vara reklam för burma.
// Ilga
Men nu ligger det en bild på en mus som har anknytning till artikeln.
På första sidan ligger det ALLTID en burma, som banner. Dessutom framgår det tydligt att forumet har burma som inriktning
Denna artikel kommer inom kort att ersättas med en ny Månadens burma
I all välmening: tänk på takt och ton. Det är bra om man skrattar med varandra. Mindre bra kan det vara att i vissa situationer skratta åt varandra.
Bilden av huskatten med musen hör väl till artikeln. Det är mao inte Sarah-S som valt den. Det är kanske inte helt lätt att hitta motsvarande bild med en burma och en mus kan jag tänka.
Vänliga hälsningar
Anna
det är en söt mus.
# 4 Djungelkotten: Du har missuppfattat mig, men vi är alla olika. Jag skrattade åt det dråpliga i sitationen. För att understryka mina goda avsikter lade jag till en smiley.
Jag är mkt medveten om att musen har anknytning till artikeln och att det var därför den lades dit. Det förstod jag innan du påpekade detta självklara faktum.
# 3 Sarah: Jag ber om ursäkt om det är så att du känner dig sårad av mtt inlägg # 2 ovan. Var alls inte min avsikt.
Bra att du tog upp bilden på bannern! Ursäkta, men jag har aldrig förstått att det är en burma på bannern. Färgerna stämmer inte och i ärlighetens namn är det inte mkt av den blundande katten man ser. Inget illa ment till den som lagt upp bilden.
Är det för djärvt att fråga om det inte är dags att byta ut bilden mot en mer representativ av burma? Man skall bara behöva kasta en blick på en bild för att se att det är en burma.
Kanske skulle vi kunna använda den bild av en brun burma som finns på Burmaklubbens roll up? Sarah äger katten och det är ett barnbarn till en av mina burmor.
Kanske ngn har andra förslag? Eller att vi har mer än en bild på burma på bannern?
// Ilga
Det låter bra.
Vem kan byta den?
#6 Jag har inte alls påpekat för dig att musen har anknytning till artikeln. Det förutsatte jag att du nog förstod. Du skrev att det första man såg när man gick in på forumet, var en huskatt. Min förklaring är att bilden av huskatten med musen tillhör artikeln som har använts här. Det är därför som man ser en huskatt när man kommer in på forumet. Bilden ligger överst i artikeln. I alla fall där jag har läst den och det är inte här på forumet. Det brukar väl oftast vara så på iFokus att en artikel börjar med en bild som illustrerar innehållet i artikeln. Det gör den här bilden. Att det inte är en burma och en mus gör väl ingenting?
Återigen, tänk på takt och ton. Hårda och hetsiga ordval är väl något som vi ska försöka undvika här, eller hur?
Eftersom det dessutom efterlysts vett och etikett, takt och ton, flertalet gånger i olika inlägg, så bör alla föregå med gott exempel.
Ang bannern så är väl den gulbruntonad? Litet i stil som på gamla fotografier. Om bannern ska ändras kan det säkert vara värdefullt med olika förslag på bilder till denna.
# 10 Coffeas: Tror du att man snällt skulle kunna fråga Ifokus om det finns möjlighet att byta bilden i bannern? Dvs om vi är överens om att bilden inte är representativ för en burma och att vi gärna vill byta ut den. Detta för att inte onödiga diskussioner som nu uppstår.
// Ilga
Djungelkottens och ilgaliljenberg jag påminner er om att ta vidare privat diskussion via pm!!
Varför sara?
Jag är nyfiken på hur det slutar.
Privata diskussioner ska tas via pm och inte öppet i en diskussionstråd
Ursäkta sara. Jag tänktepå banner frågan.
#18 Ingen fara
Jag har även uppdaterat mitt inlägg #15 så att det tydligt framgår vad jag menade
Bannerfrågan är under behandling, vi återkommer om den så snart som möjligt