Burma iFokus

Burma

Etikettfoder-och-kosthållning
Läst 1792 ggr
Muruseni
4

Bästa maten för en katt?

Hej.

Vad är den bästa maten för ett burma? Min förra burma fick mest torrfoder (royal canin). Tonfisk i burk och blötmat då och då. Har läst här på forumet att torrfoder inte är bra pga att den innehåller mkt kolhydrater. Men vad ska ge då? Vad ska jag titta efter i innehållsförteckningen? Ska jag inte ge torrfoder alls? Vilken av torrfodren är bäst ifall man ger ibland?

Ja jisses, jag har många frågor. Vill bara att vår framtida familjemedlem ska ha det bästa.

Mvh M

Sarah-S
2

Jag rekommenderar att man ger blötmat som huvudföda, en katt klarar sig alldeles utmärkt utan torrfoder Vill man ge torrfoder en liten del av dagsbehovet som sysselsättning när man tex jobbar ska man hålla sig till de märken som erkänt har högt innehåll av animaliska råvaror * Eukanuba * Applaws * Orijen * Taste of the Wild * Porta 21 Sensible När man läser innehållsförteckningen ska man ha animaliskt råvara på de första platser. Mest står först i en innehållsförteckning

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Muruseni
1

Ok, ska läsa på lite mer. Men det blir nog blötmat som huvudföda och torrfoder då och då. Royal canin var alltså inte så bra :/

Tack för svar.

Mvh M

Sarah-S
1

Nej Royal Canin ligger inte högt på min lista, för samma pengar (även mindre) kan man få ett mycket bättre sammansatt foder

Kolla in på barf.ifokus.se där finns mycket kunskap

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Muruseni
0

Tack, ska kolla.

Mvh M

[Timantis]
2

Sarah vad tycker du om Bozita?

Sarah-S
0

#5 Torrfoder eller blötmaten?