Burma iFokus

Burma

Etikett: utställning-pälsvård-och-andra-tips
Läst 1308 ggr
Sarah-S
2

Birkas utställning 17-18 nov

Då börjar det närma sig utställning igen
Denna gång åker vi till Sthlm och ställer på Birka kattklubbs utställning

Jag har bara med mig småttingar denna helg
S*Mad About Amazing Attitude gör debut i klass 12, S*Mad About Coleburn går även han i klass 12 men hos annan domare på lördagen och så HU*Alba Regia Lilly Annie som går upp i klass 11 för första gången

Får vi se fler burmor på plats?

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

GoldenHigh
4

Jag kommer båda dagarna med min "lilla" kille CH*Shine of Burma Whisper of Love som går i klass 11  =) Ska även gå assistent.

//Malin

Sarah-S
2

Dagens resultat Bruna (Sebastian Pruchniak) CH FI*Ninelli's Querida Quedare - CACIB S*Mad About Amazing Attitude - EX1 Lila (Anna Wilczek) CH*Shine of Burma Whisper of love - EX1 S*Mad About Coleburn - EX1 Lilasköldpadda (Sebastian Pruchniak) HU*Alba Regia Lilly Annie - EX1, NOM Och så hade vi sällskap av grandma och mjlee under dagen Jättetrevligt att få träffas i verkligheten, jag hoppas det blir fler gånger Imorgon kör vi igen, då går alla burmor hos Yan Roca Folch

grandma
2

Tack Sarah, Therese (och även Johanna som var med ett tag) för att ni ställde upp.  Det var jättekul att att få vara med och lära sig lite. Härligt också att få lite hjärtsnörp av andras glädje över sina vinster.

Lilla Lilly charmade domarna med sin utstrålning och energi och hennes snabba vänster och högerkrokar skulle vilken boxare som helst avundas. Hade jag varit domare så hade hon vunnit hela rasket men nu är jag ju inte det och dessutom lite partiskFlört.

Jag önskar er lycka till i morgon.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

Sarah-S
1

Johanna var både på utställning och i bolådan med sina kattungar samtidigt :D Webbkamera is da shit ;) Imorgon tar vi nya tag och hoppas på fina burmaframgångar Då kommer även Ljung, månadens katt här på burma.ifokus

Coffeas
1

Tack själva för ett trevligt möte! Hoppas vi ses snart igen på någon utställning! Och ja i bolåda är det fullt ös medvetslös just nu! Och kamera är verkligen toppen!! Lycka till alla fina burmor i morgon!

mjlee
3

Instämmer helt och fullt. Fantastisk dag och stort tack till Sarah, Therese och Johanna för att tålmodigt svara på en million frågor från en förvirrad newbie. Alla tre katterna var otroligt vackra och Lilly var definitivt Miss Personality Glad just precis som en glad ungburma ska vara. När alla andra, både katter och människor var utmattade så körde hon på lika fräsch och glad som på morgonen. Lilla lila Mac var en riktigt cool cat och precis lika charmig IRL som på foto (för att inte tala om chockladdunbollen Elsa). Allt som allt en upplevelse som ger mersmak och blodad tand. Kommer definitivt att gå på flera utställningar för att få tillfälle att träffa trevliga burmamänniskor och vackra burmor av alla färger.

Lycka till imorgon!

grandma
1

En sak jag inte kan förstå är varför det är så få burmautställare i Stockholm. Finns det inga burmor i vår huvudstad? Jag var ju och tittade på en utställning i början av juli och tyckte det var få som var med då (mitt i semestertider ) men det var nog färre igår. Intresset för att ställa ut kanske inte finns helt enkelt?! Synd för vår vackra ras för jag märkte ju intresset från besökare som tidigare aldrig hört talas om burmor.

// Nalle Puh// 

Sarah-S
3

Här kommer resultaten för söndagen, alla burmor gick hos Yan Roca Folch

Bruna
Tintomaras Vinzo - EX1
S*Mad About Amazing Attitude - EX1, NOM

Lila 
CH*Shine of Burma Whisper of love - EX1, NOM
S*Mad About Coleburn - EX1

Lilasköldpadda  
HU*Alba Regia Lilly Annie - EX1
S*Dragonheart's Gruyère - CACIB

grandma
1

Grattis får vi säga då till både Malin och Sarah för NOM. Ljung tog väl något slags certifikat om jag har förstått rätt. Ska man säga grattis till det också???Skäms F´låt! Jag är ju lite dålig på det här.Glad

// Nalle Puh//