Burma iFokus

Burma

Etikettavel-uppfödning-och-genetik
Läst 3387 ggr
Susanne_B
10

Hilda på parning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vårt lilla charmtroll "Hilda" blivit installerad hos "pojkvännen". Vi hoppas att han kommer att gilla henne lika mycket som vi gör Flört  Det kommer att bli några spända veckor framöver, innan vi vet om hon har blivit dräktig Glad

ilgaliljenberg
5

Jag håller tummarna att Hilda blir dräktig och nedkommer i sinom tid med lagom antal (välj själv, så får vi se vad hon väljer) söta ungar.

Hoppas att få komma och hälsa på senare och deltaga i nöjet att få färgbestämma ungarna.

// Ilga

Sarah-S
4

Vad spännande!
Det känns alltid som extrem lång väntan innan man vet om det tagit sig eller inte

Skulle vara roligt att veta vem "Hilda" och hanen är *nyfiken i en strut*

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Pia-PizzisAnne
5

Spännande! Det kommer att bli jättefina ungar efter Hilda, tror jag. Och det kan väl bli alla möjliga färger med en "paddmamma" Skrattande

___________,,,^..^,,,______________**
Hälsningar  Anne Nordström  S* Pia-Pizzi's est. 1988
http://www.pia-pizzis.se
anne.nordstrom@lsn.se
**

Susanne_B
5

#2  Hilda är Caruzellen´s Aliza Glad Ja, väntan innan man vet om de är dräktiga eller inte är nog längst. Vem den blivande fadern är, visar sig innan jul.  "Den som lever få se" Flört

#3 Ja, jag hoppas oxå att det blir snygga ungar efter Hilda, men det kan man aldriga veta Obestämd. Denna kombinationen ger inte så stort färgvariation (blå, lila, creme, blåpadda & lilapadda)

//Susanne

Susanne_B
5

Imorgon em, bär det av för att hämta hem "Hilda" Glad Det ska bli sååå skönt att få hem henne igen. 

Trodde inte att jag skulle saknar hennes bus och alla galna upptåg, så mycket som jag har gjort. Skrattande

ilgaliljenberg
4

Jo, det blir väldigt tomt när bustrollet inte är hemma. Håller tummarna nu att hon har blivit dräktig!

// Ilga

Susanne_B
8

Nu är lilla snuttan hemma Glad Gud vad skönt att ha henne hemma igen. Dessvärre tror jag att hennes snygga kille, saknar hennes sällskap Rynkar på näsan

grandma
5

Sötnos som varit ute och svärmat! Hoppas det har burit frukt.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

Susanne_B
9

Idag såg jag små rosa tuttar på Hilda. Skrattande Hennes besök hos gossen har burit frukt. Skrattande Nu är det bara den låååånga väntan till mitten på december Tungan ute innan de små grynen kommer.

ilgaliljenberg
4

Så roligt! Lycka till!

// Ilga

TempleBar
5

Det bliver så spændende :D Krydser fingre for, at alt går godt med mor og babyer :)

Susanne_B
8

"Vilda Hilda" har blivit en lugn katt. Kan det vara hennes dräktighet som har fått henne lite off för tillfället?? Jag saknar hennes framfart när hon försöker få omkull huset Skrattande Men detta är kanske bara lugnet före stormen Flört

ilgaliljenberg
2

Säkert, du kan nog räkna med att hennes små troll kommer att ärva mammas läggning, i varje fall några av dem.

// Ilga

Susanne_B
5

De blivande föräldrarna Skrattande SE*Caruzellen´s Aliza "Hilda" & SE*Acrogaliern Graceful Diamond Kyss

grandma
4

Nej men. är det Diamond den Passionerade,  som är pappa?Skrattande

// Nalle Puh// 

Pia-PizzisAnne
3

Spännande Glad Magbilder snart då? Kyss

anne.nordstrom@lsn.se
**

ilgaliljenberg
3

Så söta de ser ut!

// Ilga

Susanne_B
4

#15 Ja om han är den Passionerade vet jag inte Obestämd Men han ägs av Sara M Skrattande

#16 Ja vi får väl se om vi kan få till en magbild Flört Damen i fråga är för det mesta inte så samarbetsvillig Skrattande Men jag ska göra mitt bästa Oskyldig

#17 Ja Ilga, de var ett riktigt kärlekspar ihop. Kyss Hilda hade nog gärna tagit med honom hem Skrattande

grandma
5

Jag vet att hans ägare är Sara M. Har hört mycket om honom, dessvärre träffade jag honom inte när jag var där. Gråter På bild är han jättesnygg och de ser verkligen ut som några ur Lady och Lufsen.Kyss Diamond och Hilda heter den här filmen.

// Nalle Puh// 

Pia-PizzisAnne
3

Och du kommer väl att få alla möjliga färger, väl? Glad

anne.nordstrom@lsn.se
**

Susanne_B
5

Ja det kan bli blå, lila, creme å paddor Glad

ilgaliljenberg
2

Ska bli spännande med färgbestämning på denna kull!

/Ilga

Susanne_B
6

Inte mycket till mage än Skrattande Men nu är det baaaara 1 månad kvar till nedkomsten Skrattande

Coffeas
0

Hur går det för fina lilla Hilda??

Susanne_B
0

Ingenting än, men det är nära nu Skrattande

Coffeas
1

Väntar med spänning!! 😉