Burma iFokus

Burma

Etikett: utanför-ämnet
Läst 1104 ggr
[Timantis]
0

mamman "kissar" inte kattungarna

Om ni har en kattmamma med nyfödd kull o mamman inte "kissar" kattungarna. Eller ens tvättar dom. Hur ofta "kissar" ni kattungarna? Är tveksam till om min hona gör det så jag hjälper till 2 gånger om dagen morgon o kväll. Men räcker det?

Sarah-S
0

Jag skulle nog göra det ofta om det gick

Jag har bara behövt hjälpa till någon enstaka gång de första 12-24 timmarna hos en förstföderska så har eg ingen erfarenhet men tycker att 2ggr/dygn låter älldeles för sällan. Om man ska stödmata bör man ju göra det varannan timme första tiden och minst så ofta skulle jag även toa dem om inte mamma gör det

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

[Timantis]
0

Hade den tanken med men känns samtidigt fel att störa dom så ofta. Honanär lite speciell o hon kanske överger dom om jag är där o stör ofta. Är så glad att jag slipper stödmata då hon sköter den biten med bravur.

Visserligen har hon inget emot att hunden ligger med halva huvudet i bolådan om den får chansen. Så hon verkar ju trygg med sin uppgift annars. Kanske ska se om en av de andra honorna kan vara tvätthjälp. Men samma problem då tänk om hon överger dom.

Svårt veta hur mycket man ska lägga sej i liksom.

Sarah-S
0

Kan du inte smeta lite smör på bakbenen och svans så kanske hon kommer igång? En ipcamera så du ser utan att störa Är de små nöjda?

[Timantis]
1

Det var ju smart ska testa. Tack Ja kattungarna är jättenöjda. Går upp bra i vikt o pratar inte mer än normalt.

Sarah-S
2

Då tror jag att hon faktiskt toar dem. Annars skulle de inte äta om det var stopp