Burma iFokus

Burma

Etikettutställning-pälsvård-och-andra-tips
Läst 3250 ggr
TempleBar
4

Breed BIS for burma

Hvis der er andre end mig, der godt kan lide at planlægge udstillinger i god tid, kan jeg fortælle, at der planlægges Breed BIS for burma på Racekattens udstilling i Helsingør den 10. februar 2013.

Hvis det skal have en chance for at lykkes at samle 50 burmor til udstillingen, så har vi brug for, at der også kommer en masse svenske katte :D

Udstillingen er en todages udstilling, så der er god mulighed for at få certer og samtidig har vi så muligheden om søndagen for at få vores helt eget Best in Show.

Anneli_F
1

Det låter som en väldigt trevlig idé! Ska hålla almanackan öppen…;-)

Med vänlig hälsning

Anneli Ferm, burmaentusiast

Anneli_F
3

Ett förslag till att få upp antalet burmor till 50 är att införa en rabatt efter antal anmälda burmor per ägare. T. ex.En för 300 kr, två för 500, tre för 700 etc Då kanske fler kommer med fler än sina absoluta top models.

Med vänlig hälsning

[Yrsa-H]
0

Jag har redan planerat in den dag, plus alla andra  utställningar jag kan tänka mig, men jag kan inte boka in dom för än mannen får jourlistan för nästa år.

TempleBar
0

# 2 Jeg kan godt forstå tanken, men det er der ikke tradition for at gøre, så det kommer der ikke til at være. Klubbernes holdning er, at det er et tilbud til opdrætterne af en bestemt race, som vil give racen en masse reklame og måske muligheden for, at en kat, der "altid" taber BIS til f.eks. en bengal eller abyssinier nu har muligheden for at få et BIS.

ilgaliljenberg
0

Skall också lägga datumet på minnet. Så får man se hur det blir med en del annat som t.ex. killinger etc.

// Ilga

Pia-PizzisAnne
2

Det låter kul! Fast mycket beror på vilka domare som kommer…alla är inte lika bra på burma, tycker jag. Favoriten är nog Glenn Sjöbom, gammal burmauppfödare som han är… Även de som gått elev hos honom och fått en av hans speciallektioner brukar vara bra.

Men vi bokar väl in datumen i alla fall, så kan vi se hur det blir Glad

___________,,,^..^,,,______________**
Hälsningar  Anne Nordström  S* Pia-Pizzi's est. 1988
http://www.pia-pizzis.se
anne.nordstrom@lsn.se
**

Anneli_F
1

Håller med Anne, det är viktigt att det finns domare som är riktigt bra på burma, och en av de absolut bästa är Glenn Sjöbom.Cool Har ni bjudit in honom?

Helen Lis är också mycket duktig, liksom Martti Peltonen…De är dessutom väldigt bra på att motivera sina val och kommunicera md publiken, något som åtminstone jag tycker är viktigt, och kanske extra viktigt vid en rasspecial…

Med vänlig hälsning

TempleBar
0

Jeg ved ikke, hvem der er indbudt, da jeg ikke sidder i klubbens bestyrelse længere, men det vil snart blive offentliggjort.

Men det er meget forskelligt, hvem opdrætterne anser for at være gode til burma, for jeg kender faktisk en burmaopdrætter, der absolut ikke ønsker Glenn Sjøbom til sine katte.

Når der er nyt at fortælle, skal jeg nok give informationerne videre :) Men bare I reserverer datoen - og Anne sørger for at klargøre de 15 katte, hun lovede mig at komme med ;) - så er jeg glad.

TempleBar
0

Godt nok har jeg ikke noget med dommerinvitationer at gøre, men det har Camilla Scharff (Camischa's burmesere), så mon ikke der kommer nogle gode burmeserdommere?

TempleBar
1

Så er der kommet spiseseddel for udstillingen, hvor man kan se de inviterede dommere

http://www.racekatten.dk/?id=52

Jeg håber, der kommer så mange svenske udstillere som muligt :) Det vil være en rigtig god reklame for racen, hvis det kan lykkes at lave Breed BIS.

ilgaliljenberg
0

Hoppsan! Det var många Burmeser som vi måste få ihop, minst 50 stycken. Varför måste det vara så många? Går det inte med t.ex. 25 st?

// Ilga

Pia-PizzisAnne
0

Enligt FIFes regler så ska det till 50 stycken för att få en egen Breed BIS…tyvärr… det kan ju vara väldigt svårt att få ihop för ganska många raser…

Vi får väl se hur många breed bis de kommer att anordna på sveraks utställningar…det blir nog mest för de stora raserna i kategori 2… 
Men det är ju en helt annan fråga Glad

anne.nordstrom@lsn.se
**

TempleBar
0

I Danmark har det indtil videre kunnet lykkes for Maine Coon, Norsk Skovkat, Briter og Abyssiniere - og når de kan, så kan vi også :)

Pia-PizzisAnne
0

anne.nordstrom@lsn.se
**

Pia-PizzisAnne
0

Ja, om vi anstränger oss väldigt mycket, med både danska, svenska och kanske finska? tyska?
Det ska bli spännande att se hur det går Glad Och regeln säger ju också att det måste vara minst 50 till i kategori 3… men det ska väl inte vara några problem…

anne.nordstrom@lsn.se
**

Anneli_F
0

Jo…men det är lite det jag menar med rabatt på katterna! Om jag förstått inbjudan rätt får medlemmarna i Racekatten mängdrabatt om de anmäler flera? Tror tyvärr att det krävs något sådant för att lyckas få dit 50 burmor…

Med vänlig hälsning

Pia-PizzisAnne
0

mmm, fast grejen är väl att det inte är Racekatten som vill ha breed Bis…?
Medlemmarna får rabatt för att de förväntas jobba på utställningen.

anne.nordstrom@lsn.se
**

Sarah-S
0

Var det ens tillräckligt med burmor på WWS'12 för att få ihop ett Breed BIS?

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

TempleBar
0

#16 Racekattens medlemmer får rabat uanset hvilken race, de kommer med. Det samme gælder for alle andre klubber i Danmark. Der kommer ikke til at være rabat for at andre klubbers medlemmer tager flere katte med til Breed BIS, for Anne har ret i, at det er - eller bør være - specialklubben eller opdrætterne, der har interesse i et Breed BIS.

Det er et stort arbejde for klubberne at arrangere et Breed BIS sideløbende med et "almindeligt" show, så deres gevinst ved at få lidt flere katte er hurtigt "spist" af arbejdstid og besvær.

# 15 Jeg har "skubbet" lidt til Marie Finne-Bray (Finland) på Facebook, som fra Australien er vant til at rejse langt og hun lød frisk på at tage en tur til Danmark med et par katte, men alle må meget gerne lokke, skubbe og hvad der ellers skal til for at få andre finske, norske, tyske, polske - whatever - opdrættere med. Helsingør er jo nemt at komme til fra både Sverige og Norge og ligger ca. 50 km fra Kastrup, hvis nogen skulle have lyst til at flyve ind.

Jeg vil prøve at lave en optælling over det antal, jeg på nuværende tidspunkt tror på fra Danmark, for det er umiddelbart ret højt allerede :)

Der plejer at køre et "count" på klubbens hjemmeside med antal tilmeldte katte til Breed BIS og antal tilmeldte i samme kategori. Umiddelbart bør 50 andre kat. III ikke være noget problem, men generelt er folk villige til at tage én mere med bare for at hjælpe.

Mewz
0

Åh, jag lurar ju lite på att kanske åka ner så hoppas att ni får ihop tillräckligt många för det vore ju kul att se så många burmor :)

Real stupidity beats artificial intelligence every time

TempleBar
0

Så er det vist på tide at hive denne tråd frem igen :)

Jeg har netop set antal tilmeldte burmor pr. 3. januar 2013 og det er ikke særligt mange. Foreløbig er der kun tilmeldt 11 burmor, så jeg håber, der sidder mange svenske opdrættere, der ikke har tilmeldt endnu :)

Tilmeldingsfristen udløber 28. januar, så der er tid endnu http://www.racekatten.dk/?id=52

yrsahed
0

Jag har anmält 2burmor

S*PascuumSilva's burmor
http://www.pascuumsilva.se

Bjelke
0

Der må mangle at blive registreret en del burmesere.

Yrsa har tilmeldt 2, Tine Skoglund har tilmeldt 2, jeg har tilmeldt 4, plus 1 mere fra Norge og 1 fra Sverige, og så Mette med bare 1, for det giver jo 11.

Det kan ikke väre rigtigt.

Anne Marie "Bjelke"

www.bjelkes.dk

TempleBar
1

Der mangler at blive tilmeldt en del, for de 11 inkluderer ikke mine og Tines. Jeg har i weekenden tilmeldt kuld + 5 individuelle bedømmelser, så jeg får travlt den dag :)

Undercover
2

Og jeg ved at Eva,en af mine killingekøbere,kommer med hendes to. Men det kunne være dejligt med en opdatering fra Racekatten,så man kan se om alle kattene skal støves af Tine

TempleBar
0

Jeg er sikker på, at der vil komme løbende opdateringer fra Racekatten :) Det er ikke nødvendigvis hver dag, der tastes tilmeldte katte (det skal gøres manuelt) :)

Anneli_F
0

Jag anmälde precis två burmor!:-) Ingen annan som kan tänka sig att åka?

Med vänlig hälsning

yrsahed
0

När fåran svar att man kommit med? Man bruka få svar inom 10 dagar men inte nu.

S*PascuumSilva's burmor

Anneli_F
0

Jag anmälde via onlineformuläret igår kväll och fick bekräftelse inom 5 min. Så då har ju säkerligen även du kommit med, Yrsa!

Med vänlig hälsning

yrsahed
0

Jag gjorde också online

S*PascuumSilva's burmor

GoldenHigh
0

Jag har anmält 2 men blir nog tvungen att avanmäla, har dykt upp lite annat för mig den helgen =/

TempleBar
0

Det var ærgerligt, Malin :(

Vi er ellers nået op på 25 burmor på nuværende tidspunkt og jeg ved med sikkerhed, at der er svenskere, der ikke har tilmeldt endnu (Yrsa er noteret på listen, så jeg håber, hun har fået bekræftelse nu).

Jeg er ikke sikker på, at vi når 50, men lad os få samlet så mange som muligt, så vi kan gøre god reklame for racen :)

Susanne_B
0

#32 Vet du hur många burmor som är anmälda till Helsingör nu?

yrsahed
0

Skulle också villa veta. När jag anmälde så fick jag ett svar men det ståd att beskräftelse skulle komm 14 dag innan utställningen så den lär väl komma nästa vecka

S*PascuumSilva's burmor

TempleBar
4

#33 Det nyeste tal står på klubbens hjemmeside og på Facebook Skrattande Officielt hedder det stadig 25 og med de meldinger, jeg har fået fra forskellige opdrættere, både danske og udenlandske, kunne jeg godt se, at vi ikke har en chance for at nå tallet, så jeg har afmeldt Sander og Galliano, der kun var tilmeldt som "fyld". Ingen af dem synes, udstillinger er specielt sjove og Galliano larmer så meget, når han keder sig, at han forstyrrer mere end han gavner.

Derudover er det kun en af mine killinger, der er solgt, så jeg vil hellere koncentrere mig om at kunne tale med publikum end at skulle til bedømmelser med to hankastrater.

Jeg ved dog, at der her i weekenden bliver tilmeldt to hankastrater, så vi slutter på 25-30 burmesere, som er langt mere end vi er vant til at se på en dansk udstilling, så jeg håber, vi kan få lavet god reklame for racen alligevel Tyst

yrsahed
1

Synd att det blev så

S*PascuumSilva's burmor

GoldenHigh
3

Kul att ställa ut i Helsingör igår! Många burmor på plats :)

Det blev ett riktigt " swedish blue team power" igår när både min SC S*Golden High's Alexia Yo Sweetin DVM och Annelis "Elly" GIP & IC S*Pia-Pizzi's Early Dawn DVM och blev BIS vuxen hona respektive BIS kastrat hona! =)

Grattis Anneli och Ellys uppfödare! :)

//Malin

ThereseS
2

Stort grattis till alla inblandade i dessa fina katter!!

grandma
0

Jättekul! Grattis till er.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

Bjelke
3

Hej alle ihop

Udstillingen i Helsinör var et scoop for Burmeserne, trods det at der ikke var 50 burmesere til et Breed Burmese BIS.

Der var ialt 8 burmesere i panel

Af katteunger var Why Forget PikPiku en blå katteunge nomineret og Bjelke's Diamond Star en chokoladetortie katteunge. Disse to katteunger fik hver 2 stemmer, og da der ingen skilledomemr var til stede, så blev der trukket lod mellem dommerne, så én af dem fik lov at bestemme. Bjelke's Diamond Star vandt denne lodtrækning, og blev BIS

Blandt ungdyrene var Mille Notti's Rimini en chokoalde hankat og Bjelke's Allure Myricatz, 1 creme hona nomineret. Hankatten fik 1 stemme og Allure fik 2 stemmer, og dermes blev Allure BIS

Kastrat hona Pia-Pizzi's Early  Dawn blev BIS uden problemer.

Kastrat hane Silkbear Monet creme hane belv nomineret, men fik ingen stemmer i panel.

Honar: Golden High's Alexia Yo Sweetin blå burmeser, Stärnvik's Kisses of Fire blev BIV, chokolade og nomineret og Bjelke's Take a Chance, bruntortie burmeser blev nomineret. Den blå burmeser og den bruntortie burmeser fik båda 2 stemmer i panel, og igen skulle dommerne träkkes lod mellem dem, og dommeren valgte den blå burma, som dermed blev BIS.

Ingen burmeser haner kom i panel.

Ingen udstillere af burma kom fra den vestlige del af Danmark, og jeg manglede også nogle "store" opdrättere ifrån Sverige.

Men trods alt et god dag for vore burma.

Anne Marie "Bjelke"

www.bjelkes.dk

yrsahed
1

Grattis till alla vinnare. Och de andra som till utst kom. Det blev en trevlig söndag. Det bästa med det hela var att jag fick kela med Baltus barn

S*PascuumSilva's burmor

TempleBar
0

Jeg synes også, det var en dejlig dag og skønt at se så mange smukke burmesere samlet

Godt nok var der ikke nogen af mine, der var i panel igår, men jeg var også på udstillingen lørdag, hvor min brune hankilling, Temple Bar Bring out the Boxty kom i panel - dog uden at få stemmer. Det betyder dog, at hvis hans nye ejer (som han fik charmeret senere på eftermiddagen) skulle have lyst til at udstille, så har hun et godt udgangspunkt med en killing, der fra starten er kvalificeret til WS!

Søndag fik jeg endnu en succes, da min hunkilling (som jeg beholder) slog sin far og Sara Mitzeus' brune hankat til BIV.

Kuldet blev EX2 begge dage og tabte begge dage til et 3 uger ældre burmillakuld - men søndag slog de det andet burmeserkuld

Jeg håber, det vil kunne lade sig gøre en anden gang at holde Breed BIS for burmesere, for det er fin reklame for racen, og vi viste, at det godt kan lade sig gøre at samle mange katte, så der skal "bare" nogle flere opdrættere til på dagen.

Sarah-S
1

Grattis allihop till fina burmaresultat
Fantastiskt med så god representation i panel och Best In Show

Anneli_F
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis alla till fantastiska burmaresultat och en trevlig dag! Tänkte bara flika in att Elly, dvs GIP &IC S*Pia-Pizzi's Early Dawn, BUR a, visserligen blev BIS, men det var inte helt problemfritt för henne heller…:)

Det var utöver Elly en väldigt vacker somali (som slog Foxy vid nomineringen, men hon blev iaf Int.Premier!) och en Russian blue i panel. Elly fick Fabio Brambillas och Yan Roca-Folchs röster, men somalin fick Donatella Mastrangelos och Thea Friscovecs röster. Det blev lottning även denna gång, som Fabio vann och därmed blev Elly BIS-kastrat!

Nedan en bild på Elly i panel!

Med vänlig hälsning

Anneli_F
3

…Och en till på Elly!

Med vänlig hälsning

yrsahed
0

Hon var en fin liten tjej. Ännu ett grattis till dig. Det var trevligt att du kom bort och prata lite med oss Du är en mycket trevlig tjej.

S*PascuumSilva's burmor

Anneli_F
6

Tack Yrsa!

Här kommer även en närbild på Foxy, dvs IP S*Globetrotter's Fontana som tog titel i Helsingör!

(Man får passa på när pappa har med sig en riktig kamera så det blir lite kvalitet emellanåt…Även om han verkar har tagit en hel del bilder på skogisar också, hehe)

Med vänlig hälsning

yrsahed
1

Snygging. Hon ska du vara stolt för.

S*PascuumSilva's burmor

ilga
2

Grattis till alla fina resultat! Jag hade åkt över för att titta då jag av olika anledningar inte kunde ställa ut själv.

Många vackra burmor var på plats, bl.a. blå och blåpaddan ovan på fotona.

// Ilga

Trymheims
3

Grattis till alla fina resultat!!!

På tal på Breed BIS, så kanske det vore en idé att försöka med någon av NERK's utställningar… det är stora och välarrangerade utställningar och nu senast var det 26 burmor anmälda på lördag, utan att någon speciell efterlysning av burmor gjorts.

- Never argue with an idiot; he will drag you down to his level and beat you with experience -

Anneli_F
1

Tack för alla komplimanger!:-) Jag håller med om att ett breed-BIS inte skulle vara omöjligt om NERK anordnade det och väl värt ett försök! Man skulle ju kunna se till att anordna en burmaspecial samtidigt så att det blir fokus på burmorna även i det fall man inte lyckas nå antalet för ett breed-BIS?

Med vänlig hälsning

yrsahed
0

Det blir långt att åk . Varför inte göra en röstning vilka på Fukos är intresserad att komma.

S*PascuumSilva's burmor

ThereseS
2

Jag tycker att det vore perfekt att ha det på tex Nerk. Känns som att det ligger lite mitt i utställningslandet liksom… Om man tar det i skåne så är det ju långt för alla som inte bor i Skåne och om man skulle ta det längre upp i landet så blir det ju väldigt långt för de som bor i Skåna så Örebro är väl ett ypperligt ställe att ha det på…

Therese

yrsahed
0

Eller i Göteborg. Lite närmare för oss i Skåne och Danmark Norge. Tyskland

S*PascuumSilva's burmor

Mewz
1

Tja, vill man köra en rasspecial är det väl upp till vem som helst att arrangera det, med eller utan support från rasring Så har vi iaf kört i min rasring. Problemet är väl bara att dom som låter och kritiserar mest oftast inte har något intresse i att ta ansvaret för att arrangera

Real stupidity beats artificial intelligence every time

Sarah-S
1

Jag tycker NERK är ett utmärkt förslag då det är en klubb med vana att anordna stora arrangemang

ilga
1

Att det var många burmor i Örebro nu beror nog till stor del på att det var utdelning av SVERAK Årets Katt. Åren tidigare har det inte varit så många utställda burmor i Örebro.

// Ilga

yrsahed
0

Gör en röstning om det. Det lär väl bli bäst .

S*PascuumSilva's burmor

GoldenHigh
2

Får tacka för gratulationerna ovan! :)

Håller med de ovanstående inläggen angående en rasspecial. Jag är en aktiv medlem i NERK och kan i så fall hjälpa till med ett eventuellt arrangemang :)