Östkatten 2 mars
Utställningen är nu full och bekräftelserna börjar snart skicka ut
En preliminär domarfördelning är publicerad
Marie Westerlund BUR n, g, h
Luigi Comorio BUR b
Glenn Sjöbom BUR a, j
Ulrika Eriksson BUR c, f
Och vi har alla domare till våra katter, bra blandning
Jag kommer med Cafka, vuxen hona, Mac klass 11 tonåring, Klumpen fertil hane, Elsa något urväxt kl 11, och Rally första gången som vuxen hona
Vilka fler dyker upp?
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Jag står för leveransen av två av de ovanstående och kompletterar sen med Svea i klass 3 och lilla Glinda i klass 12. Längtar!!
Jag kommer med Ebony, första gången som vuxen hona och Sunset i klass 12
Jag o Perry kommer, klass 11. Första utställningen för oss båda o de är snurrigt vill jag lova. Kul o träffa fler burmor o få ett ansikte på några av er.
#3 Vad spännande för dig. Du får säkert hjälp och råd av andra snälla burmaägare. Är sugen på att komma och titta men det blir nog Speed Cat för mig.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
#3 Vi ska hjälpa dig om du behöver 🙂
Både jag, ThereseS och Coffeas har katter i samma färg som Perry så vi kommer att vara vid samma domare.
#5 Å så bra kommer väll vara som en virrpotta o inte fatta ett dugg 🤦♂️
#6 Första gången är det förvirrande så att få lite hjälp brukar underlätta
Jag fick själv ovärderlig hjälp på min första utställning av en domare och burmaägare. Det gjorde att jag fastnade och har snart ställt ut burma i 10 år
Haha virrpannor är vi allihopa utom thereseS som har stenkoll på allt!
Jag är så taggad så jag spricker snart! Tänk att det va så länge sen sist! Väskan är packad å katterna klara.. Så när på att ja hoppas Ebony slutar löpa snart… ;-)
Ja ThereseS är vår utomordentliga katalogförare så jag tänker knappt själv längre, man bara frågar henne var och när man ska upp så talar hon om det
Jättesmidigt! 😎
Ja alla har vi olika intressen och katalogen och jag är mycket nära vänner. Om man fick katalogen i förväg så skulle jag vara ännu lyckligare.
Jag kommer med Elly, klass 4 och Foxy, klass 6! :-) Ska bli kul att träffa alla igen och dig för första gången Linda! Vi lovar att ha koll på dig!:-)
Med vänlig hälsning
Anneli Ferm, burmaentusiast
De låter bra med så många rutinerade utställare att fråga. Bara hoppas Perry sköter sig ordentligt också, han är ju inte heller van.
Dom verkar ha problem med bekräftelserna. Jag har fått info om att alla anmälda har kommit med men har själv inte fått någon bekräftelse…
Första nybörjarfrågan - Jag har fått en bekräftelse via mail. Man får inget hemskickat med posten? Måste jag skriva ut och ta med detta mail till utställningen?
Det stämmer Du skriver ut den och tar med
Vilken tur ni har haft med domarna! Bara bra domare!
Lyckönskningar så här litet i förväg!
// Ilga
Marie Westerlund? Är inte det den där härliga människan som brukar döma för Danmark?
// Nalle Puh//
Marie Westerlund är fantastisk 🙂
Hon tillhör Felis Danica (Danmarks motsvarighet till SVERAK), man kan välja att vara medlem i vilket förbund man vill oavsett vilken nationalitet man har
Såg och lyssnade på henne i somras på en utställning. Man ville inte gå därifrån och hon svarade på frågor gladeligen.
// Nalle Puh//
Oj oj! Nu har jag packat klart (tror jag). Men man är ju alltid rädd att man har glömt något… ;-)
Att glömma nått är jag också nojig över. Tur nog tar de mig ca 10 min hemifrån till utställningshallen så det är väll ingen större kris om de händer ;)
Katt och stamtavla är allt som behövs, resten kan man köpa, låna eller vara utan :p Vi ses imorgon!
Vi ses ikväll Sarah! ❤❤❤
Dagens resultat (ur minnet)
Kort resumé: Av 12 burmor var 5 nominerade och det blev 2 BIS
Av de 10 färgerna var det endast röd och creme som saknades
BIS Ungdjur S*Coffea's Latin Sunset (bur c) med alla röster
BIS kastrathona GIP & IC S*Pia-Pizzi's Early Dawn, DVM (bur a)
Brun
S*Mad About Amazing Attitude -EX1
Blå
GIP & IC S*Pia-Pizzi's Early Dawn, DVM - CAPS, NOM, BIS
GIC S*Mad About Sister Starseeker - CACS
Choklad
IC S*Pia-Pizzi's Starcream - CAGCIB
Lila
S*Mad About Coleburn - EX1, NOM
S*Mille Notti's Rovigo - EX2
S*Coffea's Latin Sunset - EX1, BIV, NOM, BIS
S*Pia-Pizzi's Glittering Glinda - EX2
Brunsköldpadd
HU*Alba Regia Enjoy Ebony - CAC
Blåsköldpadd
S*Globetrotters Fontana - CAGPIB, NOM
Chokladsköldpadd
HU*Alba Regia Cafka - CAGCIB, NOM
Lilasköldpadd
HU*Alba Regia Lilly Annie - CAC
På bilden Sunset
# 25
Sunset ❤️Gud vilken vacker katt. Ryser.
Grattis alla till era resultat.
Mitt minne vill komplettera med ett BIV till Sunset!!
Så klart ThereseS. Det glömde jag! (Lägger till det i resultaten i #25)
Så kul! Grattis Grattis Grattis! 🌺🌺 🌺🍸
// Nalle Puh//
Grattis till alla vackra burmor och deras fina resultat!
Grattis igen till de fina resultaten. Kul att få träffa er och några av era katter och tack för all hjälp med förklaring om vad som pågick, har lite mer koll nu känner jag. Perry fick tokfnatt när vi kom hem o möblerade om här hemma med hundarna innan han totaldäckade i sängen hehe jobbigt att vara på utställning.
#32 Jag däckade också efter en hel dag på utställning, utan katt😃 och jag förstår Perry. man blir helt slut.
// Nalle Puh//

Wow, vilket toppen dag för burmorna! Stort grattis till er alla =)
Jag grattar också!
// Ilga
Jag tackar och bugar allra ödmjukaste för alla gratulationer! Mitt första BIS någonsin och det är lite extra roligt med egen uppfödning! Nu håller jag tummarna för många fler!
Då förstår jag att det måste ha känts extra roligt. Håller tummarna att det blir fler av den varan för dig och katten.
// Ilga