Burma iFokus

Burma

Etikett: utställning-pälsvård-och-andra-tips
Läst 1635 ggr
ilga
8

NOM Kristianstad 23-24 febr 2013

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På lördagen blev min egen lilla bruna flicka Tintomara's Xita Tzschikita NOM-U och den vackra choklad flickan Stjärnviks Xantippa blev NOM-J, uppfödd och ägd av Sara Mitzeus.

På söndagen blev den stiliga lila hanen Shine of Burma Whisper of Love NOM-V + BIV lila burma, ägare Malin Helmker och den eleganta blåpaddan FritzTheCat Cleopatra blev NOM-V och tog titeln Grand Int Champion. Ägare är Susanne Bengtsson.

ilga
9

Xita ruggar upp sig fint på ovanstående foto, hm. Hade tänkt välja ett annat foto som kommer här. Hon är ju nu på väg in i "fula åldern" dvs den åldern då många burmor växer ur sig för att med litet tur senare växa till små skönheter…

ilga
5

Glömde säga apropå skönheter så är Tintomara's Juanita som gjorde comeback i Kristianstad mamma till lilla Xita som är mkt lik sina mamma i samma ålder. Det är kul att jämföra foton och se likheterna.

// Ilga

ilga
2

Vore kul att få se foton på övriga burmor som blev NOM på lördagen och söndagen!

// Ilga

Djungelkottens
3

Grattis till fina Xita och till de andra vackra burmorna på utställningen. Vill gärna se fler katter på bild därifrån. Blåpaddor är jag extremt svag för så gärna bilder på Cleopatra :) .

grandma
1

Japp, håller med, mer bilder åt folket 🙂. Gärna på Xantippa också.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

ilga
2

Xita och jag tackar och väntar på bilder från andra burmorna.

// Ilga

GoldenHigh
7

Här kommer en liten bild på IC CH*Shine of Burma Whisper of Love som blev BIV och NOM på söndagen :)

ilga
3

Fine Winnie ovan! Stort grattis!

// Ilga

GoldenHigh
2

Tack snälla Ilga :) <3

Susanne_B
5

#4 Här kommer en bilder på blåpaddan Cleo och hennes dotter Hilda. GladLite trångt om platsen.

Susanne_B
9

Oooppss  glömde bifoga 
Skäms

Susanne_B
9

Ett till på Cleo Skrattar

grandma
2

Finns det hjärterum så finns det stjärterum.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

ThereseS
5

Bättre sent än aldrig kommer här ett kort på min Glinda som var EX 1 BIV NOM och BIS både lördag och söndag.

ilga
2

För att undvika eventuella missförstånd nämnde jag varken Glinda ovan - grattis igen! - eller min egen Tintomara's Juanita som blev BIS Senior båda dagarna i denna tråd därför att de redan har omnämnts i andra trådar och grattats där.

NOM resultaten är tagna ur minnet (svårt att vara på flera håll samtidigt) och skulle jag mot förmodan missat ngn katt ber jag om ursäkt.

// Ilga

Djungelkottens
2

Tack för bilderna på era vackra katter, IC CH*Shine of Burma Whisper of Love, Glinda och Cleopatra. Alla är så fina!

Cleopatra är vacker!❤️

Susanne_B
3

#16 Tack Glad jag är oxå lite extra svag för blåpaddor.