Burma iFokus

Burma

Etikettkattprat-och-historier
Läst 1457 ggr
grandma
1

Vad kan vi göra?

Hej alla burmaägare och alla andra som läser här på forumet. Jag tycker det är tråkigt att det inte händer så mycket härinne och undrar om vi kan hjälpas åt att få fart på sidan igen. Är det någon som har förslag om vad vi kan göra eller är det "kört"? 

Senaste tiden har jag varit inne mycket på andra kattsajter framför allt hos våra "grannar" siameserna. De kanske är många fler än vi men något mer borde vi väl kunna göra här, om inte annat för att göra reklam för burmakatten

Har märkt att väldigt många har skaffat siames efter att ha läst alla roliga inlägg och sett alla härliga bilder på de kissarna. Jag kan väl säga att jag har själv blivit sugen på siames nu. 😃

Hälsningar 

Grethel, Onyx och Diamond

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

Sarah-S
1

Vi kanske är för få burmaägare med intresse för rasforum?

I jämförelse med kat 4 så registreras det 1/3 så många burmor vilket säkert avspeglas även på forumaktivitet
Sedan 1955 har det registrerats 28000 (22000 siameser) katter i kat4 och under samma tid 8500 st burmor

Personligen är jag mer aktiv på olika internationella sidor där uppfödare/ägare samlas

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

grandma
1

Trist! När jag började läsa här 2011 var det mer fart men det kanske var nyhetens behag men om inte ens ni Medarbetare är intresserade av att få fart på sidan vad är det då för mening med den? För en sajt som bara informerar om utställningar och resultat tror jag, i längden inte är så intressant för andra än uppfödare och utställare.

Jag personligen tycker förvisso det är kul att höra hur det går för er som jag känner till men många andra som kikar in här kan nog finna det ganska ointressant. 😴😃

Men… det går ju heller inte att forcera fram aktivitet, så vad gör man?! 😭

// Nalle Puh// 

Pia-PizzisAnne
1

Jag håller mest till på FaceBook 🙂 där jag är med i ett antal grupper. Både för katter i allmänhet och burmor i synnerhet. Mycket bilder men ibland också diskussioner 😃

http://www.facebook.com/groups/242710045862838/

http://www.facebook.com/groups/232712080074556/?ref=ts&fref=ts

http://www.facebook.com/groups/328589153903211/

http://www.facebook.com/groups/233825740015275/?fref=ts

___________,,,^..^,,,______________**
Hälsningar  Anne Nordström  S* Pia-Pizzi's est. 1988
http://www.pia-pizzis.se
anne.nordstrom@lsn.se
**

grandma
2

Jag tillhör ju VVFB= våga vägra facebook 😃.

// Nalle Puh// 

Djungelkottens
3

Jag hör också till dem som inte är så förtjusta i att låta ett företag som Facebook logga mitt liv. Men visst, det finns fördelar med Facebook också.

Ska vi våga pröva litet diskussioner i olika ämnen helt öppet? Klarar vi det? Måste allt hållas i slutna grupper?

Jag vet precis vad du menar "grandma" när du skriver om Siames.ifokus. T ex inlägget "Du vet att du har en oriental (lr siames) när…". Det tillför en trevlig stämning och sammanhållning mellan medlemmarna. Det gör också att man vågar bjuda mer på sig själv och när det behövs vågar be om hjälp om det strular till sig. Fast… vill burmaägare och uppfödare göra det? Kanske är vi som våra burmor - alltför revirhävdande för att gilla öppenhet och kamratskap mellan många.

På senare år har man inom kat.4-raserna fått många nya ägare och nya uppfödare vilket troligen har lett till ett öppnare synsätt och en mer öppen kommunikation mellan kat. 4 ägare/uppfödare. Det har inte alltid varit så inom siam/oriental. Där har det nog varit ännu mer slutet än inom burmavärlden.

grandma
2

#5 Väldigt bra inlägg.

Jag tycker att man ska kunna diskutera öppet även om man ibland har lust att be folk fara och flyga. Man kan ju alltid be om ursäkt i fall man råkar göra det  i stundens hetta. Jag älskar diskussioner och även om man inte alltid kan delta p.g.a att man inte är insatt i ämnet så är det lärorikt. 

När Coffeas blev Sajtvärd så startade hon trådarna med färger på våra burmor. På responsen så märktes det ju att medlemmar tycker det är ganska kul att få visa upp sina fina katter. Likadant med tråden "Ögonens form" även om jag var lite tjatig och manade på lite.☺️

Jag vet att det inte alltid varit så trevligt som det är nu på Siames men jag vet också att medarbetarna där har fått kämpa och pratat mycket med varandra för att få det som det är.  Visst, det dyker upp åskmoln ibland men de blåser förbi ganska snabbt.  Det har också hänt att de tagit bort en tråd helt och hållet som har gått överstyr och det har verkligen varit bra för sajten att de gjort det.  

Ja vad göra? Jag vill ju gärna att den här sidan ska vara kvar men det kanske inte är så många som är intresserade av det längre.

//Grethel

// Nalle Puh//