Annons:
Etikettkattprat-och-historier
Läst 1624 ggr
burmamys
12/21/17, 1:04 PM

Modifierad burmahög

Det här händer allt oftare numera, kanske för att det är vinter och för kallt att hänga på balkongen?🤔

Det börjar med att Simon kommer och kliver upp på mig och lägger sig tillrätta på min bröstkorg, med sitt ansikte bara några centimeter från mitt:

Sedan kommer Saga och vill också vara med!😃 Så då ligger plötsligt båda katterna på mig och tvättar sig. Jag lyckades få en selfie, kvaliten är ju sämre än huvudkamerans bilder men bättre än inget.😉

När de tvättat sig en stund brukar Saga krypa högre upp, närmare Simon och närmare mitt ansikte. Här har hon börjat masa sig uppåt….🙂

Sedan, när Saga ligger lika högt som Simon, brukar min hand fastna under katterna och det blir omöjligt att ta ens en selfie. Ibland börjar de även tvätta varandra, och då tvättar de mig också!🤪 Jag kan lova att efter några minuter blir det ganska varmt att ligga under två gostörstande katter…🤐 Det hela brukar sluta med att jag protesterar och skickar iväg dem och flyr till lilla fåtöljen en stund….!🥵

Brukar era katter bilda burmahög med er underst?🙂

Annons:
Björksätter
12/21/17, 2:16 PM
#1

Ja, Nell och Sam ligger ofta samtidigt på oss. Värst är det på nätterna när bägge lägger sig mellan benen och man vaknar av att man sitter fast och har kraftigt värmeslag. När vi tittar på TV så ligger de gärna i knä, ofta är de snälla så vi får varsin men lika ofta ligger de bägge två samtidigt. De ligger dock på benen och halva magen så det är mest tungt för benen och varmt förstås. Nell brukar dock bli sur när Sam kommer och stör om hon legat en stund. Han vill oftare ha närhet än henne så det händer att hon byter plats och inte alls vill ligga i hög med honom då.

burmamys
12/21/17, 3:05 PM
#2

Jag tänkte väl att det finns säkert fler därute som bildar hög på sina människor!😊 Men att båda ligger på mina ben eller nedre delen av magen, det tillhör det normala här och är riktigt mysigt. På natten sover de oftast på varsin arm uppe vid axeln, ibland lägger sig Simon på mina ben ett tag först. Det är när båda ligger på min bröstkorg och dessutom tvättar varandra och mig som det blir lite besvärligt! 😉

mjlee
12/21/17, 3:36 PM
#3

Jag och Nikita ligger en liten burmahög 🙂 Hon börjar alltid natten mellan mina ben så högt hon kan komma. Jag ligger med ena foten mot madrassen så hon har sin lilla grotta. Och en sträv tunga som ivrigt tvättar på övre låren. Försöker jag flytta på mig lite diskret blir det ett nafs istället. Sedan migrerar hon under natten tills hon ligger på min arm tryckt tätt, tätt inpå. Om jag försöker få henne att sova ovanpå täcket så blir det krafs, krafs, krafs inpå ansiktet tills jag släpper in henne. En del mornar vaknar jag och inser att hon har krupit ner utan att jag har märkt det under natten. 

Ibland varierar hon genom att rulla ihop sig till en boll mot halsen mellan huvudet och axeln så jag får nackspärr genom att ligga med huvud och hals snett.

Sarah-S
12/21/17, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Var det någon som sa Burmahög 😜

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Sarah-S
12/21/17, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Eller så här…

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Dimocarpus
12/21/17, 6:46 PM
#6

Åh, vilka mysbilder! Just nu har jag ju bara en burma. Även om hans kompanjon är också en supermysig ras så är hon ingen burma. Ja, alltid under min filt och alltid under täcket och Nani sover alltid på kudden bredvid mig, på armen eller på låret. Han är alltid med mig var jag än går, i soffan sitter han under filten eller på mig. Gospropp är han och ännu mer som kastrat numera.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Annons:
burmamys
12/22/17, 12:32 PM
#7

#3 Haha Nikita vet visst vad hon vill! Och det är klart att det är allra mest varmt och mysigt under täcket hos matte… ❤ #4 och #5 Men åh vilken burmahög!😀 Ända uppe på armarna och på din bröstkorg, pust! Till och med hunden har visst lärt sig ligga på matte i riktig burmastyle!👍 #6 Ja visst är det härligt med gosiga katter! Tror inte det är någon större skillnad på burma och thai när det gäller tendensen att vila på sin människa? Och man ska ju ligga under täcket/filten såklart! ❤

Denna kommentar har tagits bort.
burmamys
12/22/17, 3:25 PM
#9

#5 Hmm bara av nyfikenhet… finns det fler burmabeteenden som hunden tar efter? 😊

Sarah-S
12/22/17, 4:40 PM
#10

#9 Tror inte att hunden vet vad den är så länge hon är inomhus Ute är hon dock dvärgpinscher ut i klospetsarna

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

burmamys
12/22/17, 7:15 PM
#11

#10 Ja det var lite så jag menade, att inomhus tar hon efter katterna och sover i hög och… ja…. 😀 Så bra att hon beter sig som en hund ska när hon är utomhus! 😉

kara_murray
12/23/17, 5:34 PM
#12

Nu har jag inga burmor men jag har en liten skogistjej som snott idén med burmahög… När vi sitter i soffan kommer Vilhelminna och lägger sig brevid mig sedan kommer Dorothea och lägger sig ovanpå både mig och Vilhelminna. Ser typ ut som på bilden #4 och #5 har lagt ut…

Upp till toppen
Annons: